Értékesítés javítása tesztekkel – 3 rész – Online bozótvágás 48. befejező rész


Az értékesítés javítása utolsó epizódjában három fontos elemre térünk ki. A popupokra (felugró ablakok), az e-mailekre és a felhasználói interjúkra.

Az értékesítés javítása popupok segítségével

Sokan nem kedvelik a felugró ablakokat és való igaz, hogy az ész nélküli használatuk inkább idegesítő, mintsem hasznos. Azonban, ha kizárólag a megfelelő pillanatban jeleníted meg őket és nem túl tolakodó módon teszed ezt, rövid időn belül sokat lendíthetnek konverziódon.

A popupok ereje leginkább abban rejlik, hogy még ha az oldal tartalmában el is veszne mondanivalód, a felugró ablakon keresztül megkerülhetetlenül látogatóid tudtára adhatod ajánlatodat. A szofisztikált popup szoftverek, mint például az Optimonk széleskörű paraméterezési lehetőségei révén olyan szabályokat állíthatsz be, melyek által csak az ajánlatodra kész célközönség számára jelennek meg üzeneteid. 

A popup szoftverek nemcsak a vásárlás támogatására szolgálnak. A lehetőségek tárháza igen széles, így építhetsz segítségükkel e-mail- és Messenger listát, gyűjthetsz visszajelzéseket, vagy tartalmaid megosztását is kérheted. A popupok alkalmazásának viszonylag alacsony a tanulási görbéje és még programozói segítség sem kell a használatukhoz, így gyorsan lehet velük különböző értéküzeneteket tesztelni.

E-mailekkel a sikeres értékesítésért

Jópáran úgy vélik, hogy az e-mailnek mint marketingeszköznek már leáldozóban van a csillaga, azonban a legtöbb így gondolkodó feltehetőleg soha nem tapasztalta meg az e-mail-marketing valódi erejét. Igaz, hogy az utóbbi időben általánosságban csökkent az e-mailek megnyitási aránya, viszont megfelelő szövegezéssel és perszonalizálással továbbra is a vevőszerzés egyik leghasznosabb és szinte teljesen automatizálható eszköze lehet. 

Mivel az első vásárlást, vagy hírlevél feliratkozást követően már tudod ügyfeleid e-mail címét, így kár lenne nem kihasználni a lehetőséget, hogy időről-időre személyre szabott ajánlatokat kínálj nekik, az újravásárlást elősegítendő. Ha a vásárlók folyamatosan azt tapasztalják, hogy releváns a kapott e-mailek tartalma, a jövőben is szívesen nyitják majd meg üzeneteidet, mert tudják, hogy valóban értéket kapnak tőled.

Arra érdemes figyelni az e-maileknél, hogy a levél tárgya legyen a lehető legfigyelemfelkeltőbb, mert a temérdek levél közül csak a legérdekesebbeket fogják majd megnyitni. Itt is javasolt elsőkörben csak a címlista egy kis részére kiküldeni a különböző módon megszövegezett tárgyú verziókat, amikor aktuális leveleidet kidolgozod.

A komolyabb, befejezett vagy félbehagyott vásárláshoz köthető e-mail-automatizmusok kiépítése bár időigényes lehet, de garantáltan megtérülő befektetés. Minden egyes látogató, akitől már egyszer begyűjtötted az e-mail címét, minimum a leiratkozás pillanatáig értesülni fog legújabb ajánlataidról. Így akkor is utoléred őket, ha már jó ideje nem látogatták meg weboldaladat.

 

A felhasználói interjúk jelentősége

Volt már szó ugyan a kvalitatív tesztelés fontosságáról és annak online lebonyolítható formáiról, de nem szabad megfeledkeznünk a szemtől-szembeni interjúztatásról sem. Ennél közelebb nem tudsz kerülni ahhoz, hogy célközönséged valós gondolatmenetét megismerd. Jól irányzott kérdésekkel azonnali visszajelzéshez juthatsz terméked kritikus paramétereit illetően és igazolhatod, hogy azok a feltételezések, amelyekre üzleti modelled alapoztad, valóban megállják a helyüket.

A személyes ügyfélinterjúk talán leghatékonyabb formája a kérdésekkel vezetett, feladatorientált hangosteszt. Egy ilyen teszt során általában egy konkrét végrehajtandó feladatot adunk a tesztalanynak, akit arra kérünk, hogy hangosan gondolkodva igyekezzen végigmenni az ismertetett folyamaton. Az interjút a beleegyezésükkel célszerű videóformátumban is rögzíteni a későbbi újraelemzéshez, oly módon, hogy egyszerre figyeled a felületet, amin a tesztelő dolgozik és egy másik kamerával a tesztalany fizikai reakcióit veszed fel. Készülj a folyamat jobb feltérképezéséhez előre legyártott kérdésekkel is, de a legnagyobb felfedezéseket akkor teheted, ha úgy látod, hogy bizonyos lépéseknél elakad és rákérdezel az elbizonytalanodás okára.

Az ügyfélinterjúk legjobban akkor működnek, ha fizikailag egy térben vagy a tesztalannyal és megfigyelheted a viselkedésüket. Akár egy barátot, vagy célcsoportba tartozó ismerőst is megkérhetsz a tesztben történő részvételre, mert már ebből is rengeteget tanulhatsz. Egyetlen külső szempár bevonása is óriási segítség lehet, hogy kiszakadj a saját perspektívád okozta csőlátásból. Egy 5-10 fős teszt során pedig akár már a leginkább szembeötlő problémák 80%-át is kiszűrheted. Amennyiben a személyes tesztelésre nincs módod, úgy vannak direkt ilyen célzattal működő, fizetős online portálok is, ahol felkészült teszterek veszik alaposan górcső alá a tesztelendő szoftvereket és weboldalakat.

Teszteléssel foglalkozó portálok:

Járj a vásárlóid cipőjében

A puding próbája az evés, szokták mondani. Igaz ez saját terméked vonatkozásában is. Minél inkább felfut vállalkozásod, jellemzően annál inkább eltávolodsz a “frontvonaltól” és nem tapasztalod meg többé azt a vevői élményt, ami végérvényben a jövedelmedet adja. Ezért időről-időre érdemes vevőid cipőjében járva, újra kipróbálni a saját szolgáltatásodat. Csak így tudsz megbizonyosodni arról, hogy valóban megvalósul-e az a vásárlási élmény, ami elég meggyőző ahhoz, hogy célközönséged melletted döntsön és beazonosíthasd a lehetséges fejlesztési pontokat.

Azt is érdemes észben tartani, hogy lehetséges ügyfeleid számára nem csak te vagy az egyetlen alternatíva. Működjön bármennyire jól üzleted egy adott időszakban, ha csak a saját világodban létezel, soha nem tudhatod meg, hogy a konkurencia éppen mivel igyekszik elnyerni tőled a vásárlók kegyeit. Ha nem akarsz túl későn tudomást szerezni versenytársaid jó húzásairól, bármennyire is fájjon, de érdemes invesztálni az ő termékeik megvásárlásába és ajánlataik kipróbálásába is. A te feladatod, hogy összegyúrd a konkurensek jó megoldásait, majd ehhez még további hozzáadott értékajánlatokat tesztelve innoválj. Ha így teszel, képessé válsz olyan ügyfélélményt kreálni, ami nemcsak felveszi a piac többi szereplőjével a kesztyűt, de technikai K.O.-t is mér rájuk.

 

Innen könnyedén eléred a cikksorozat eddigi részeit:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés
  8. Kivitelezés
  9. Indulás után
  10. A weboldal projekt 3 alappillére
  11. Érdeklődőszerzés
  12. Élményteremtés
  13. Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
  14. Vevőgondozás
  15. Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
  16. Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
  17. Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
  18. Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
  19. Gyakorlati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?
  20. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni? – 1. rész
  21. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni – 2. rész
  22. Gyakorlati projektmenedzsment: Milyen teendők várnak rád?
  23. Feladatok, felelősök és buktatók
  24. A projekt komplexitását növelő tényezők
  25. Tévhitek a weboldalprojekttel kapcsolatban
  26. Kivitelezés: 1. rész
  27. Kivitelezés: 2. rész
  28. Kivitelezés: 3. rész
  29. Kivitelezés: 4. rész
  30. Tesztelés: 1. rész
  31. Tesztelés: 2. rész
  32. Tesztelés: 3. rész
  33. A weboldal tényleges megtervezése: 1. rész
  34. A weboldal tényleges megtervezése: 2. rész
  35. Sablon vagy egyedi kód? 1/2.
  36. Sablon vagy egyedi kód? 2/2.
  37. Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 1/2.
  38. Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 2/2.
  39. Forgalomterelés és optimalizálás
  40. A forgalom fajtái
  41. Csatorna dilemma: organikus kontra fizetett forgalom
  42. Tesztelés a weboldal indulása után
  43. Tesztelés a weboldal indulása után 2. rész
  44. Célkitűzés és mérési rendszerek
  45. Weboldal konverzió szintjei
  46. Értékesítés javítása tesztekkel – 1 rész
  47. Értékesítés javítása tesztekkel – 2. rész

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!