Lássuk melyik az a 3 irányelv, amelyeket muszáj a fejedbe vésni
Bár a cikksorozat elkövetkező részeiben a weboldalprojekt fázisainak részletes boncolgatására is sort kerítünk majd, azért 3 alapelvet már most leszögezhetünk, melyek végigvezethetnek téged ezen a kihívásokkal teli úton:
1. A körültekintő tervezés fontosabb még a kivitelező választásánál is.
Egy jó tervből könnyű dolgozni, de egy rossz tervet még a legjobb kivitelező sem tud megmenteni.
2. Tervezz valós számokkal és vond be a célközönségedet terveid kiértékelésébe még a megvalósítás megkezdése előtt.
Nemcsak pénzt takarítasz meg a korai fázisú visszajelzésekkel, de egy sokkal nagyobb értéket nyújtó terméket/szolgáltatást is kapsz végeredményül. Ha a célpiacod reakciói alapján tudod finomítani kínálatod, az a nagyobb vásárlási arányban fog megmutatkozni, de még az is meglehet, hogy a termékkommunikáción is elég csupán változtatnod hasonló hatás eléréséhez.
3. Tervezz hosszútávra, de mindig állj készen az irányváltásra.
A weboldal projekt nem egy “pár hónap alatt letudom és elfelejtem” munka, hanem következetes figyelmet igénylő folyamat, amibe bár tőkét és időt kell fektetned, de a végeredmény egy folyamatosan egyre olajozottabban működő, egyre nagyobb profitot termelő gépezet lesz.
Ha a webes projektedet érintő kritikus fázisok sokasága egyelőre csak még bizonytalanabbá tett az indulást illetően, ne aggódj, mert sikeres megvalósításuk mikéntjét lépésről-lépésre végigvesszük a bozótvágás során. Máris lépést tettél a siker felé, mert eljutottál arra a szintre, ahol már tudod mire kell figyelned, csak annak a konkrét módját kell még magadévá tenned, hogyan kerülhesd el a buktatókat.
Ha lemaradtál volna az előző részekről, vagy csak újra felevenítenéd őket:
- Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
- Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
- Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
- Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
- Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
- Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
- Marketing szövegírás és grafikai tervezés
- Kivitelezés
- Indulás után