Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Kivitelezés – Online bozótvágás 8. rész


Amennyiben már zöld utat kap a kivitelezés, nem szabad, hogy kétséged maradjon afelől, hogy terméked/szolgáltatásod megfelelő méretű fogadópiaccal rendelkezik-e.

 

Ám mielőtt megkezdenéd a pénz öntését projekted tényleges kivitelezésébe, érdemes a végleges szövegezés alapján már elkészült designt néhány, a célközönségedbe tartozó tesztalannyal véleményeztetni. Így még egy olyan, korai szakaszban kaphatsz értékes visszajelzéseket, aminél viszonylag könnyen tudsz módosításokat eszközölni és időben igazolhatod a valós kereslet meglétét.

 

Másik hasznos jótanácsként tudom említeni, hogy az interjúztatás mellett igyekezz egyoldalas összefoglalót készíteni értékajánlatodból. Ebben a marketingesed lehet segítségedre. Ekkor már lesz kész szöveged és arculatod, amiből tudsz építkezni. Ez az érdeklődőgyűjtő (szakmai berkekben landing / landoló oldalnak nevezett) oldal arra szolgál, hogy egy konkrét cselekvés végrehajtásának – pl. Add meg az e-mail címed és értesülj elsők között az indulásról – teljesülési arányát megvizsgálhasd. Így már valós számok tükrében értékelhesd üzleti ötleted életképességét. Az oldalra fizetett hirdetésből szerezhetsz forgalmat és nélkülözhet minden egyéb funkcionalitást a cél-cselekvés végrehajtásának lehetőségén kívül. Nem kell, hogy programozói munkát fektess bele, akár egy hírlevélszoftverrel (MailChimp vagy a magyar SalesAutopilot) is felkészítheted. 

 

Példa szolgáltatás indulás értesítőre feliratkoztató landing oldalra. Forrás: Wishpond

 

Ha ennél a fázisnál is stimmelnek az adatok, akkor valóban zöld utat kaphat a kivitelezés.

Nyilván az előbb említett lépések szükségessége abban az esetben indokolt csak, ha a weboldal nem egy offline, már futó üzleti tevékenység online kiterjesztésének eszköze lesz.

 

A kivitelezés fontos, hogy olyan szellemben történjen, miszerint a weboldal nem egy különálló sziget, hanem az értékesítési rendszer központi eleme, aminek hatékonysága számos tényezőtől függ. Emiatt muszáj megismerned a weboldalra forgalmat hozó marketingcsatornákat (hirdetések, e-mail, FB oldal, stb.) is, és az oldalon található tartalmaknak összhangban kell lenniük azzal a tartalommal, amit a megszólított célközönség ezeken a csatornákon először lát.

 

Mivel a 2020-as éveket írjuk és a legtöbb ember számára a mobiltelefon az elsődleges információszerzési eszköz, ezért már senki sem engedhetné meg magának, hogy az ezekre az eszközökre történő optimalizálás csak másodlagos gondolat legyen. Igazából már az oldal szöveges tartalmának összeállításakor abban kell gondolkodod, hogy a betöltéskor látható képernyőterületre koncentrálva, a legfontosabb információk a látogató elé legyenek tárva, bármennyi időt is tölt a weboldalon. Hogy ez megvalósulhasson a weboldal szövegét író személynek és a grafikusnak együtt kell tudnia gondolkodnia.

 

Rendszered felépítése mindenféleképp a könnyű kezelhetőség (mind admin és felhasználói oldalról) valamint a bővíthetőség jegyében kell, hogy tervezve legyen.

 

Ha ezek nincsenek meg könnyen kiviteleződ túszává válhatsz, mert csak ő tud majd módosításokat eszközölni az oldalon, és nyilván ez költségekkel jár. A legrosszabb forgatókönyv talán az, mikor már nem sokkal az indulás után kiderül, hogy az új fejlesztések egyáltalán nem megvalósíthatóak, mert a kivitelezőnek nem volt tudomása ezekről az igényekről és a rendszer nem bővíthetőre lett tervezve. Éppen ezért igyekezz a legteljeskörűbben tájékoztatni az érintetteket jövőbeni terveidről még a projekt kivitelezésének megkezdése előtt. Mielőtt azt gondolnád, hogy már a konkrét igények leírása is meghaladja a képességeidet, ne gondold túl, hanem a saját szavaiddal, amilyen bőbeszédűen csak tudod, írd le amit szeretnél. Jusson eszedbe, hogy  kivitelezőid nem először találkoznak hasonló projekttel és azonnal látni fogják a sorok között, hol szükséges több információt bekérni és egyeztetni a konkrétumokról.

 

A sorozat következő részében 4 kritikus pontot járunk majd körül. Hogy addig se unatkozz, íme pár régebbi fejezet:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés

 

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!