Online vállalkozói kilátások

Mik az esélyeid, ha online vállalkozol? – Online bozótvágás 2. rész


Vállalkozóként viharos vizekre evezünk, amelyek sok veszélyt rejtenek és a legtöbbünknek egyedül kellett megtanulnia navigálni, hogy a hajónk ne süllyedjen el még mielőtt partot értünk volna. Azonban ez nem mindenkinek sikerül. Statisztikák szerint csak minden 3. újonnan induló vállalkozás éri meg az 5. üzleti évét. 

Ez általában az előre nem látható nehézségek és a hiányos előkészítés következménye. Elengedhetetlen, hogy tudatosan tervezz és rendszeresen kövesd eredményeid változását, mert ezek hiányában akár úgy is csődbe mehet vállalkozásod, hogy soha nem jössz rá az igazi okára

Ezzel szemben, ha követed a számok alakulását és szisztematikusan igyekszel javítani az ügyfélélményen, hónapról-hónapra jobb eredményeket tudsz majd elérni és mindig pontosan képes leszel megmondani, hogy hol tudod a legnagyobb javulást elérni a közeljövőben.

Egy alapos felkészülés után elindított, illetve egy megfelelő alapokat nélkülöző üzlet bevételei között akár több tízszeres is lehet a különbség ugyanazon időszakot nézve. 

Nyilvánvaló, hogy az üzleted online felülete kiemelten fontos a vállalkozás sikeressége szempontjából. Ugyanakkor a mikéntekkel kapcsolatos információáradatból egy induló vállalkozó számára igazán nehéz feladat lehet kiszűrni a lényeget. 

6 éve működő vállalkozásként megjártuk mi is a fejlődés lépcsőfokait és ha lenne választásom, ma már sokkal tudatosabban járnám végig ezt az utat. Ez idő alatt sok céggel dolgoztunk együtt és azt láttam,  hogy nagyszerű emberek, nagyszerű motivációkkal, de az online üzlet terén meglehetősen hiányos ismeretekkel vágnak neki a webes ügyfélszerzésnek.

 

A kellemetlen igazság

Az utóbbi időben a kisvállalkozókat támogató kedvező adózási formáknak, és az online eszközök fejlődésének köszönhetően rendkívül könnyűvé vált technikai szempontból online vállalkozást indítani. Ebből kifolyólag viszont a kínált szolgáltatások minősége is meglehetősen vegyes képet mutat. Ez egyaránt igaz a vállalkozókra és az őket támogató kivitelezőkre is. 

A vállalkozóvá válás nagyon csábító lehet, azonban fontos, hogy ne hiú ábrándokra, hanem szilárd alapokra építs, mert egyébként történeted csúnya véget érhet, mielőtt igazán elkezdődhetett volna.  

Fontos, hogy a saját koncepciód kellően megalapozott legyen, de mivel mindig szükséged lesz partnerekre, hogy ötleted formát öltsön, ezért hasonlóan fontos az ő körültekintő kiválasztásuk is. A laikus számára nehéz megkülönböztetni a jó webes kivitelezőt attól, aki csak a rövid távú haszonszerzés fejében, olcsón, ugyanakkor nem elég kompetens munkát végezve, épp álmaid üzletének felépülését teszi kockára. 

Fontos, hogy tudd, milyen eredményeket kell elérned, hogy felvedd a kesztyűt a kiélezett harcban és hogyan számoltasd el kivitelezőidet a rájuk bízott feladatok megfelelő minőségű teljesüléséről. Ha kivitelezőként olvasod ezeket a sorokat, neked is érdemes újraértékelned, hogy mi az a szint, amit hoznod kell, hogy valóban nyugodt szívvel mondhasd, értéket teremtesz megrendelőid számára, és így te is egy életképes üzletet építhess.

Bármennyire is vonzóak azok az ígéretek, amelyek rövid idő alatt nagy sikerekkel kecsegtetnek, valódi eredmények csak folyamatos munka által, tisztán kijelölt célok mentén munkálkodva érhetőek el. Ebben kívánok iránymutatással szolgálni. 

Tény, hogy a friss vállalkozók többsége nem rendelkezik azzal az átfogó tudással, ami ahhoz szükséges, hogy sikerre vigyék online terveiket. Megrendelőként legtöbbször egy webfejlesztőt keresnek fel projektjük kivitelezéséhez, akinek szaktudása többnyire a weboldal technikai megvalósítására korlátozódik, holott egy olyan szakemberre lenne szükségük, aki a weboldalt mint értékesítési rendszert is ismeri. Ebből kifolyólag előfordulhat, hogy a kivitelező kompetencia hiányában nem tudja / nem kívánja felhívni a figyelmet azokra a kritikus szempontokra / lehetőségekre / veszélyekre, amelyek nagyban befolyásolják a vállalkozások online sikerét, holott a weboldal az online üzlet központi eleme, amibe minden más elem becsatornázódik. 

 

Hogyan lehet a jelenlegi helyzeten változatni?

Az előbb említettekből kifolyólag sokszor érdekellentét áll fenn az ügyfél és kivitelező között. Az ügyfél viseli a kockázatok nagy részét, hosszú távú célok eléréséért dolgozik, a kivitelező érdeke pedig a projekt (számára legalábbis) sikeres, minél hamarabb történő lezárása és a projektdíj begyűjtése. A kevésbé lelkiismeretes és kompetens kivitelezők ebből kifolyólag igyekszenek palástolni hiányosságaikat és nem érdekeltek a mérhető eredmények biztosításában. 

A bizalmatlanság a gyakran félresikerült projektek híre miatt kimondatlanul is fennálll, emiatt az új vállalkozók gyakran maguk próbálnak inkább valamilyen online megjelenést „szülni”. Elengedhetetelen ugyanakkor, hogy a KKV-k is belássák, hogy az ő feladatuk az, hogy a vállalkozás szívét alkossák és a legfőbb általuk teremtett érték átadásával foglalkozzanak ahelyett, hogy a kivitelezésbe túlságosan belefolynának és ezáltal elvesztenék a fókuszt.

Azok a weboldalakat készítő ügynökségek, akik gyakorlatban is alkalmazzák a sikeres weboldalak készítésének praktikáit, jellemzően a KKV-k számára már elérhetetlen áron tudják csak nyújtani szolgáltatásaikat, ezzel a kisvállalkozásokat a hibák ördögi körébe kényszerítve. Úgy gondolom hogy pár kulcsfontosságú tényező ismeretében ezen hibák nagy része kivédhetővé válik. A sikerhez szükséges szemlélet elsajátítása pedig akár egy könyvvel is megvalósítható, mindenki számára megfizethető áron. 

Hamarosan érkezik a folytatás, amiből megtudhatod, hogy mi a kulcs az eredményes online vállalkozásépítéshez.

 

A cikksorozat első részét itt éred el:
Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében – 1. rész

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!