Forgalomterelés
Ha a projekt tervezési és kivitelezési szakasza sikeresen megvalósult, a forgalomterelés már viszonylag a könnyebb kategóriába esik. Két út közül választhatsz: vagy az ingyenes forgalom irányába indulsz el, viszont akkor intenzív tartalomgyártásba kell, hogy kezdj, és biztosan hónapokba telik mire érdemi forgalom érkezik oldaladra, vagy fizetett hirdetésekkel operálsz.
Mielőtt azt gondolnád, hogy “de erre nincs keretem”, akkor megnyugtatnálak, mert egy jól optimalizált hirdetési kampány akár már pár nap elteltével profitot hozhat minden egyes vásárlás alkalmával.
Amennyiben terméked/szolgáltatásod értékesítéséből még úgy is képes vagy profitot termelni, hogy a bekerülési és fix költségeken felül a hirdetési költséget is ki tudod gazdálkodni, költésed bármeddig skálázható lesz, mert mindig profitábilis maradsz.
Kezdetben az azonnali bevételteremtő képesség miatt a fizetett hirdetést mindenképpen javaslom használni. Amennyiben a keresőkből érkező ingyenes forgalom a cél, akkor a tartalomgyártás következtében beinduló organikus forgalom növekedése folytán fokozatosan kivezetheted a hirdetéseket. Ugyanakkor mint említettem, legalább másodlagos forgalomszerzési csatornaként mindenképpen érdemes meghagyni. Annál is inkább, mert ha több platformon hirdetsz egyszerre, nagyobb kontrollod van a folyamatos vevőszerzés felett és kevésbé vagy kitéve a keresőmotorok sokszor titokzatos rangsorolási faktor változásainak.
Optimalizálás
Bármennyire is bízol abban, hogy weboldalad elsőre egy tökéletes mestermű lesz, a tapasztalat azt mutatja, hogy még a legalaposabban megtervezett és legprofibb módon kivitelezett weboldalak is csupán jóhiszemű hipotézisek, amit ideális esetben a valóság többé-kevésbé alátámaszt.
Általánosságban úgy érdemes tekinteni a weboldalprojektre, hogy az igazi munka az oldal indulását követően kezdődik, és nem akkor ér véget.
Fontos, hogy kivitelezőid folyamatos támogatást nyújtsanak, monitorozzák az értékesítés teljesítményét és tegyenek javaslatokat a további fejlesztésekre. Egy kellően optimalizált és optimalizálatlan weboldal között eredményességben nagyságrendi eltérések is lehetnek és sokszor találhasz olyan könnyen végrehajtható optimalizálásokat, melyek rövid időn belül jelentős bevételnövelő hatással bírnak. Volt rá példa egy webshopnál, hogy a fizetési oldal űrlapmezőinek határai nem voltak könnyen beazonosíthatóak, ezért a felhasználók sok esetben nem tudták az adataikat felvinni, így meghiúsult a vásárlás. Mindez közel egy évvel az indulás után derült ki és egy mindössze fél órába telt orvosolni, sokszázezernyi többletbevételt eredményezve havi szinten.
Bevételnövelés
Tételezzük fel, hogy weboldalad már a végletekig van csiszolva, marketingrendszereid is a lehető legköltséghatékonyabban hozzák a vevőjelölteket. Merre tovább, ha fejleszteni szeretnél?
Itt már az értékajánlat fejlesztése az, ami a továbblépést hozhatja. Mint közismert, három mód van egy vállalkozás forgalmának növelésére: több embernek, gyakrabban és nagyobb értékben eladni. Bevezethetsz csomagajánlatot, időszakosan történő automatikus újrarendelési lehetőséget, vagy kiegészítő tételeket (ami nem feltétlenül kell, hogy saját termék legyen), hogy csak egy pár példát említsek. Ötletgeneráláshoz érdemes bevonni a teljes csapatot, sőt akár a fogyasztóidat is, hogy az ő igényeikre szabott ajánlatokat tudj kidolgozni.
Redesign
Minden rendszer felett eljár az idő egyszer, a weboldalak esetében ez jellemzően 3-5 év szokott mozogni. Ezidő alatt annyit változik maga a technológia és a fogyasztási szokások is, hogy rendszerint már nem éri meg a régit foltozgatni és költséghatékonyabb tud lenni egy, a megújult igényekhez igazodó rendszer megépítése.
A kezdetben megalkotott alaprendszer legyen bármily tökéletes, az évek alatti folyamatos fejlesztések által kibővül majd számos olyan új funkcionalitással, amivel senki nem kalkulált az eredeti tervek készítésekor. Mivel az új fejlesztések kevésbé igazodnak a régi felépítéshez, ezért jellemzően lassulások lesznek tapasztalhatóak és a felhasználói felület sem lesz majd annyira következetesnek tűnő. Ugyanakkor az újratervezés mindig egy új lehetőség is, mert az évek során sokat tisztulnak folyamataid, így egy még tökéletesebb, az ügyfeleket jobban kiszolgáló rendszert lesz lehetőséged megvalósítani, ami újabb lökést adhat vállalkozásodnak.
Nemsokára jelentkezünk a soronkövetkező résszel, addig is mazsolázz kedvedre a régebbiekből:
- Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
- Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
- Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
- Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
- Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
- Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
- Marketing szövegírás és grafikai tervezés
- Kivitelezés