Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Marketing szövegírás és grafikai tervezés – Online bozótvágás 7. rész


Ha már elkészült a projekt specifikációja, érdemes a már teljesen elkészített szöveges tartalommal felkeresned a grafikust weboldalad designjának megalkotásához. A legjobb, ha ennek megírásában is segítséget kérsz egy profi szövegírótól. 

 

Végleges szöveges tartalom pedig nincs a weboldal céljának és az értékesítésben betöltött szerepének pontos ismerete nélkül. 

Példák célokra:

  • Értékesítés
  • E-mail lista építés
  • Kapcsolatfelvétel

sikeres weboldal szövegezése

Ha a grafikus megjelenés a végleges szöveges tartalom megléte nélkül kerül megtervezésre, szinte bizonyos, hogy a napvilágot látó weboldal az elvártnál sokkal alacsonyabb hatásfokkal hozza majd az eredményeket. Amennyiben a későbbiekben még el is készül a tökéletesen megírt weboldal szövegezés, a design már nem arra épülve jött létre. Ha a design eredetileg kevesebb szöveges tartalommal készült el, a később bekerülő plusz tartalmak megbontják a helyes arányokat, az esztétikát, amelyek az oldal kellemes megjelenését és így annak a látogatóra tett benyomását nagyban megváltoztatják. 

 

A körültekintő tervezésre és az ügyfelek valós kérdéseire választ adó szövegezés megalkotása az a mozzanat, ami értelmezhetővé és vonzóvá teszi potenciális ügyfeleid számára azt, amit kínálsz nekik. Fontos, hogy ez az üzenet kristálytiszta legyen, és ha valami nem stimmel azzal, ahogy az információközlés megvalósul, az még a nyers szöveg megalkotásának fázisában derüljön ki. 

 

Ha egy egyáltalán nem, vagy nem kellően hatékony tartalomra alapozva húzod fel az oldal kinézetét, majd ölsz bele kemény összegeket az ehhez igazodó működés megvalósításába, azzal a saját üzleted létét sodrod veszélybe, vagy legalábbis jelentősen megnehezíted a dolgodat. A legnagyobb rizikó, hogy túl későn, vagy egyáltalán nem jössz rá arra, hogy valójában a nem megfelelő tartalom miatt maradtak el a tranzakciók. Ezt tudod kivédeni a rendszeres hatékonyságméréssel, amivel hamar visszajelzést kaphatsz arról, ha az oldal az elvárások alatt teljesít, és válaszlépésekbe kezdhetsz. Ennek mikéntjére is visszatérünk a cikksorozat egy későbbi részében.

 

Munkád azonban akkor sem ér véget, ha tartalmad már megüti a látogatók bevonzásához szükséges mércét.

Az indulás utáni tartalom optimalizáció és értékajánlat tökéletesítés kihagyásával súlyos pénzeket hagyhatsz az asztalon. A termékérték kommunikáció arról szól, hogy minél figyelemfelkeltőbb módon jellemezd termékedet a célközönségednek, azaz: Legyen összhangban az érdeklődésükkel és a számukra fontos értékekkel.

 

Minden esetben a legfontosabb az első üzenet, amivel a potenciális ügyfél találkozik, ez adja meg az első benyomást. Statisztikák szerint a  felhasználók átlagos érdeklődési ideje csupán 8 másodperc. Ennyi ideig mérlegelik, hogy az információ, amit látnak, értéket jelent-e számukra, tehát ez idő alatt kell megnyerned őket magadnak. Azonnal képesnek kell lenned megérinteni őket, kapcsolódni vágyaikhoz és ennek nem feltétlenül a legjobb módja az unott szakmai zsargon ismétlése. 

 

Válaszold meg a kérdést az “a-ha momentum” elérésére az ügyfeleid fejével gondolkodva: Hogyan fogja ez a dolog, amit most nekem mutatsz, megváltoztatni az életem?

A tökéletes termékkommunikáció egyik legprofibb gyakorlója az Apple, ahol sosem a termékek technikai paraméterei vannak előtérben, hanem azok az előnyök, amihez a fogyasztó hozzájut, ha megvásárolja őket. Az aktuális MacBook Pro-t például szimplán a “A legjobb, a legélesebb elméjűeknek” szlogennel reklámozzák. Egyenesen azt érezheted, hogy ha megvásárolod a terméket máris 10 IQ ponttal gazdagodsz.

 

Bár nehéz hozni az Apple-szintű termékkommunikációs színvonalat, de a megfelelő tesztelési stratégiával ugyancsak jó eredményeket érhetsz el. A lényeg, hogy számszerűen mérni tudd az egyes kommunikációs alternatívák hatékonyságát. 

 

A tökéletes értékajánlat megalkotásával és vonzó grafikai megjelenésbe történő csomagolását követően a projekt a kivitelezési szakaszba léphet és végre valóban életre kelhet dédelgetett ötleted.

 

Legközelebb már a kivitelezésre kanyarodunk rá. Addig is, ha még nem tetted volna, olvasd el a cikksorozat előző részeit:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés

 

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!