storytelling blog cover

Miért érdemes történeteket mondani az osztrák kancellár díszvacsoráján?


Avagy miért tanulj meg mesélni?

Ne tartsd magadban!

Javában űztem még a kick-boxot nemzetközi szinten, amikor az innsbruckki világkupán mindenki meglepetésére az osztrák kancellár is tiszteletét tette a verseny megnyitóján. Ez önmagában még nem nagy csavar, viszont a történethez hozzátartozik, hogy az a szülő, aki kiválóan beszélt németül lebetegedett és jó magam voltam az egyetlen 17 éves fejjel, aki jól törte a nyelvet, aránylag…Kiderült, hogy valamennyi csapat egy-egy szerencsés tagja együtt vacsorázhat az osztrák kancellárral. Igen kitalálhatjátok… egyedüli németül-koketáló gyanánt én voltam a „szerencsés” kiválasztott. Mondanom sem kell mennyire bepánikoltam és rettegtem az estétől.

Tiszta vizet a pohárba!

Az említett történet igazságtartalma a nullához konvergál, annyi igaz, hogy ott voltunk versenyen. Megmagyarázom! Azt szerettem volna érzékeletni, hogy az ember milyen gyorsan ráfókuszál valamire, ami nem odaillő. Hiába sejti, hogy valahol sántít a sztori, de mégis folytatja.

Felmerülhet a kérdés, hogy mi volt ennek az értelme. Az első mondatban belehelyeztem az olvasót az élethelyzetbe olyan információkkal, amelyek könnyen megjegyezhetőek, szigorúan számadatok nélkül.

Mihelyst elkezdett kicsúcsosodni a történet, elárultam az életkorom, hogy fokozzam a hangulatot és még érdekfeszítőbbé tegyem. Mire pedig elérkezik az olvasó ahhoz a részhez, ahol kezdődhetne a megoldás, véget is ér a történet.

Mesélj!

Az imént olvasottakkal azt szerettem volna megmutatni, hogy mennyivel kézenfekvőbb történetekbe foglalni az információt, amit át szeretnénk adni. Ez természetesen vonatkozik mind a szövegírásra, mind a prezentációra. Traktálhatjuk közönségünket véget nem érő számadatokkal, de úgy sem képesek megjegyezni azokat hosszútávon, ehelyett alkalmazzuk a történetmesélés tudományát, amivel könnyen értelmezhető, bizalmat gerjesztő sztorik segítségével érjük el a lankadhatatlan figyelmet.

meglepődött kisfiú

Te bízol magadban?

Mint az élet bármely területén, ahol az emberi kapcsolatok dominálnak, a kölcsönös bizalom megléte elengedhetetlen. Amíg magunk felé nincs meg a bizalom, hogyan várjuk el, hogy bárki belénk fektesse „sajátját”?

Vegyük példának azt, hogy meg kell győznöd a befektetőket arról, hogy a te vállalkozásodban biztos helye lesz tőkéjüknek. Sokkal könnyebben magad felé billentheted a mérleg nyelvét, ha olyan történettel rukkolsz elő, ami az érzelmeikre hat és át tudják élni.

A következő idézet Carmine Gallo: Storytelling című könyvéből származik: ”A világ leghatásosabb tanítói azonban ennek éppen az ellenkezőjét teszik: beszédeik 65%-át, olykor még nagyobb részét a történetek adják, amelyek bizalmat ébresztenek, és mélyebb érzelmi kapcsolatot építenek ki a hallgatóságukkal”.

Végszó gyanánt

Bízom benne, hogy sikerült betekintést nyernetek a történetmesélés világába, ez az iromány csak ízelítő az átfogó, a témát egészében kiveséző cikkhez, mely a következő hetekben érkezik!

Ne feledjétek: „A storytelling művészete a változás hajtóereje.”

– Richard Branson –

 

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!