Értékesítés javítása tesztekkel – 2 rész – Online bozótvágás 47. rész


Az értékesítés javítása második epizódjában folytassuk is a sort néhány rendkívül fontos elemmel. Első közöttük a landingek A/B tesztelése.

Az értékesítés javítása a landingek A/B tesztelésével

A hirdetések optimalizációja után egy lépéssel továbblépünk az értékesítés javítása útján és megnézzük milyen opcióid vannak a hirdetésekből oldaladra érkezők hatékonyabb konvertálásához.

Nagyon fontos, hogy a látogató a hirdetésekre kattintva okkal érkezik az oldalra, ezért az ott látott tartalomnak minél inkább összhangban kell lennie a hirdetésben látottakkal, hogy minimalizálható legyen a lemorzsolódás. Egy ideális világban minden hirdetés külön-külön landing oldalt kapna ennek az összhangnak a megőrzéséhez, azon belül is több verziót tesztelve, de valljuk be az erőforrások szűkössége miatt ez a legritkább esetekben történik meg. 

A legnagyobb hasznosság elve által vezetve legalább egy landing oldaladnak lennie kell, ahol a legfájdalmasabb problémapontot igyekezzetek más-más megközelítésben tálalva rájönni, hogy mi az a megszólítás, ami legjobban konvertál a célközönségednél. Jó, ha mindezt egyszerre csak egy weboldal elem megváltoztatásával és tesztelésével próbáljátok elérni, mert a több elemet érintő változtatások esetében nem lehet pontosan megmondani, hogy mi az amiért jobban működött az egyik verzió a másiknál.

Az értékesítés javítása vásárláshoz kapcsolódó upsellek tesztelésével

Ha már a vásárlásig eljutott a látogató, kár lenne kihagyni az extra ajánlat (upsell) bedobásának lehetőségét a kosárérték maximalizálásához. Itt is érdemes a legnagyobb mennyiségben értékesített termékedhez kapcsolni a különböző extra opciókat és megnézni, hogy milyen termékkapcsolások működnek a legjobban. Ez tesztelhető akár már magán a termékoldalon is, de ajánlott a fizetésig tartó út folyamán mindig biztosítani valami extra vásárlási opciót, lehetőleg a kosár tartalmához minél relevánsabb módon.

A vásárlás befejezése után sem kell elengedned ügyfeleid kezét, akár még a vásárlást követő pillanatban is “utánuk dobhatsz” egy újabb kihagyhatatlan lehetőséget.

 

Tartalomtesztelési szempontok

A kizárólag tartalomgyártásra, mint organikus forgalmi forrásra építeni kívánóknak is tartogat lehetőségeket a tesztalapú szemlélet. Egy ütős cikk legyártása nem kevés munkaórát igényel és csak a publikálást követően derül ki, hogy milyen fogadtatásra talál majd tartalmad. Mielőtt nagy munkát invesztálnál a tartalomkreálásba, érdemes megtudnod, hogy mi az, amiről célközönséged valójában szívesen olvasna részletekbe menően. Ha Facebook oldalt üzemeltetsz és van aktív követőtáborod, érdemes az ő véleményüket kikérned egy szavazás formájában, de akár rövid posztokat is közzétehetsz a cikkírást megelőzően a témában ízelítőként, vagy hirdetéseken keresztül is tesztelheted az érdeklődést a lehetséges témák iránt.

Ugye alap, hogy az értékajánlatod a lehető legérthetőbb és legcsábítóbb formában legyen jelen a weboldaladon, na de hogyan tovább? Honnan tudod, hogy milyen új tartalmaid készüljenek és milyen meglévő tartalmak érdemesek a kibővítésre?

Weboldal tartalomtesztelés

Pár tipp, hogy milyen nyomon indulhatsz el:

    • Mi az ami miatt vásárolnak?
      Ha hirdetéseidből kiderül, hogy milyen címsorok a figyelemfelkeltőek célközönségednek, ezekre érdemes mélyenszántó tartalmat gyártani az oldalra is. 
  • Mit vásárolnak?

Ha több terméket is értékesítesz, de van a kínálatodban olyan, ami kiemelkedően teljesít, az nyilván azt jelenti, hogy figyelemre érdemes termékről van szó, tehát a látogatók valószínűleg szívesen olvasnának többet róla. Ha már megtörtént a vásárlás, akkor ezáltal elégedettebbé teheted őket döntésüket illetően. Amennyiben még csak most fognak vásárolni, akkor pedig fokozhatod bennük a termék iránti vágyat.

  • Mi az, ami leginkább elbizonytalanítja őket a vásárlástól?

A látogatókban mindig vannak olyan kimondatlan, célirányos, kérdezés nélkül sokszor rejtve maradó kétségek, amik bizonytalanná teszik őket a vásárlást illetően. Ha beazonosítod és megválaszolod ezeket a kérdéseket, egyértelműen eloszlatod a kételyeket, máris egy lépéssel közelebb lendítetted őket a vásárláshoz.

  • A kevesebb néha több
    Vannak hosszú tartalmaid, ahol sok időt eltöltenek a látogatók, de mégsem jön a konverzió? Lehet, hogy nincs elég türelmük olvasni, vagy a cikk elején nem történik meg az az értékadás, ami a tartalom végéig fenntartja a figyelmet. Javasolt, hogy tedd tartalmaidat jobban szkennelhetővé figyelemfelkeltő címsorokkal, összefoglalásokkal, kiemelt szövegrészekkel.

Nem megfelelően kiemelt, illetve jól formázott szövegblokk verziók. Forrás: DX Labz

Ha ezeket sikerül elég ütősre megírnod, nem lesz gond azzal, hogy nem jutnak el a tartalmad végéig, illetve már szkennelve olvasás során is átjön számukra a lényeg.

  • Organikusan növekvő tartalom

Ha nyomon követed a leglátogatottabb linkjeidet, az jó támpontul szolgálhat, hogy kiderítsd mely tartalmak érdemesek a továbbfejlesztésre. A már egyébként is népszerű tartalmak még izgalmasabbá tétele egyenes út a magasabb konverziós arány felé.

    • Add meg, ami a népnek kell
      Ne csak az adatelemzésre és a saját megérzéseidre hagyatkozz ha tartalmat akarsz fejleszteni, a legcélravezetőbb, ha direktben megkérdezed látogatóidat, miről olvasnának legszívesebben. Ezt egy egyszerű szavazzással, vagy “ötletbeküldési űrlappal” megoldhatod, aminek megvalósítására számtalan lehetőség áll rendelkezésedre, akár a popup szoftverek, akár a weboldalhoz kapcsolható bővítmények formájában.
  • Új tartalmak tesztelése

Az új tartalmaknál nem a hossz a szempont, hanem az értéknyújtás, viszont attól függően, hogy a közönséged mennyire vásárlásra kész egyénekből áll, eltérő hosszúságú tartalmak fognak jól működni. Hogy spórolj egy kis munkát magadnak, kezdj először a rövidebb formátummal, és fókuszálj inkább az ütős címsorok írására, valamint tesztelésére. Ha használod a videós követőkódokat és azt látod, hogy az adott oldalra tévedők már mind elolvassák tartalmadat, akkor valószínűsíthető, hogy egy kicsit hosszabb olvasnivalóra is vevők lennének. Amennyiben változtatsz a szöveghosszon és a számok azt  mutatják, hogy a hosszabb tartalom elolvasását követően kisebb arányban teljesül a konverziós célod, úgy elégedetten nyugtázhatod, hogy a rövid tartalom is betöltötte célját.

  • Tartalomminőség

Az egyes aloldalak látogatottsági adatai mellett van másik két figyelemre méltó indikátora annak, hogy hogyan teljesít az adott oldalon található tartalom. Ezek a mérőszámok: az oldalon töltött idő és a visszafordulási arány. Kiemelt figyelmet kell szentelned azoknak az oldalaknak (például a kosár és a fizetés oldalak), amelyek a vásárlási döntés meghozatala szempontjából kritikusak, főleg ha a te esetedben sokan ennél a pontnál navigálnak el. Az oldalon töltött idő is beszédes lehet. Ha ez nagyon rövid, akkor alapvető gondok vannak a tartalmaddal, ne adj’ isten valami óriási használhatósági hiba található az oldalon. Ha viszont sokáig időznek és mégsem lépnek tovább, arra gyanakodhatsz, hogy bizonytalanok csak, vagy a szöveged még nem elég meggyőző. Itt egy apró lökés is elegendő lehet számukra, hogy végül ne üres kosárral távozzanak. Jó hír, hogy itt sem kell csupán a számokra hagyatkoznod, mert egy videorögzítés ekkor is egyértelműen megmutatja, hogy mi az a pont, ameddig még eljutnak a kilépés előtt.

 

Innen könnyedén eléred a cikksorozat eddigi részeit:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés
  8. Kivitelezés
  9. Indulás után
  10. A weboldal projekt 3 alappillére
  11. Érdeklődőszerzés
  12. Élményteremtés
  13. Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
  14. Vevőgondozás
  15. Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
  16. Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
  17. Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
  18. Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
  19. Gyakorlati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?
  20. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni? – 1. rész
  21. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni – 2. rész
  22. Gyakorlati projektmenedzsment: Milyen teendők várnak rád?
  23. Feladatok, felelősök és buktatók
  24. A projekt komplexitását növelő tényezők
  25. Tévhitek a weboldalprojekttel kapcsolatban
  26. Kivitelezés: 1. rész
  27. Kivitelezés: 2. rész
  28. Kivitelezés: 3. rész
  29. Kivitelezés: 4. rész
  30. Tesztelés: 1. rész
  31. Tesztelés: 2. rész
  32. Tesztelés: 3. rész
  33. A weboldal tényleges megtervezése: 1. rész
  34. A weboldal tényleges megtervezése: 2. rész
  35. Sablon vagy egyedi kód? 1/2.
  36. Sablon vagy egyedi kód? 2/2.
  37. Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 1/2.
  38. Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 2/2.
  39. Forgalomterelés és optimalizálás
  40. A forgalom fajtái
  41. Csatorna dilemma: organikus kontra fizetett forgalom
  42. Tesztelés a weboldal indulása után
  43. Tesztelés a weboldal indulása után 2. rész
  44. Célkitűzés és mérési rendszerek
  45. Weboldal konverzió szintjei
  46. Értékesítés javítása tesztekkel – 1 rész

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!