Az értékesítés javítása második epizódjában folytassuk is a sort néhány rendkívül fontos elemmel. Első közöttük a landingek A/B tesztelése.
Az értékesítés javítása a landingek A/B tesztelésével
A hirdetések optimalizációja után egy lépéssel továbblépünk az értékesítés javítása útján és megnézzük milyen opcióid vannak a hirdetésekből oldaladra érkezők hatékonyabb konvertálásához.
Nagyon fontos, hogy a látogató a hirdetésekre kattintva okkal érkezik az oldalra, ezért az ott látott tartalomnak minél inkább összhangban kell lennie a hirdetésben látottakkal, hogy minimalizálható legyen a lemorzsolódás. Egy ideális világban minden hirdetés külön-külön landing oldalt kapna ennek az összhangnak a megőrzéséhez, azon belül is több verziót tesztelve, de valljuk be az erőforrások szűkössége miatt ez a legritkább esetekben történik meg.
A legnagyobb hasznosság elve által vezetve legalább egy landing oldaladnak lennie kell, ahol a legfájdalmasabb problémapontot igyekezzetek más-más megközelítésben tálalva rájönni, hogy mi az a megszólítás, ami legjobban konvertál a célközönségednél. Jó, ha mindezt egyszerre csak egy weboldal elem megváltoztatásával és tesztelésével próbáljátok elérni, mert a több elemet érintő változtatások esetében nem lehet pontosan megmondani, hogy mi az amiért jobban működött az egyik verzió a másiknál.
Az értékesítés javítása vásárláshoz kapcsolódó upsellek tesztelésével
Ha már a vásárlásig eljutott a látogató, kár lenne kihagyni az extra ajánlat (upsell) bedobásának lehetőségét a kosárérték maximalizálásához. Itt is érdemes a legnagyobb mennyiségben értékesített termékedhez kapcsolni a különböző extra opciókat és megnézni, hogy milyen termékkapcsolások működnek a legjobban. Ez tesztelhető akár már magán a termékoldalon is, de ajánlott a fizetésig tartó út folyamán mindig biztosítani valami extra vásárlási opciót, lehetőleg a kosár tartalmához minél relevánsabb módon.
A vásárlás befejezése után sem kell elengedned ügyfeleid kezét, akár még a vásárlást követő pillanatban is “utánuk dobhatsz” egy újabb kihagyhatatlan lehetőséget.
Tartalomtesztelési szempontok
A kizárólag tartalomgyártásra, mint organikus forgalmi forrásra építeni kívánóknak is tartogat lehetőségeket a tesztalapú szemlélet. Egy ütős cikk legyártása nem kevés munkaórát igényel és csak a publikálást követően derül ki, hogy milyen fogadtatásra talál majd tartalmad. Mielőtt nagy munkát invesztálnál a tartalomkreálásba, érdemes megtudnod, hogy mi az, amiről célközönséged valójában szívesen olvasna részletekbe menően. Ha Facebook oldalt üzemeltetsz és van aktív követőtáborod, érdemes az ő véleményüket kikérned egy szavazás formájában, de akár rövid posztokat is közzétehetsz a cikkírást megelőzően a témában ízelítőként, vagy hirdetéseken keresztül is tesztelheted az érdeklődést a lehetséges témák iránt.
Ugye alap, hogy az értékajánlatod a lehető legérthetőbb és legcsábítóbb formában legyen jelen a weboldaladon, na de hogyan tovább? Honnan tudod, hogy milyen új tartalmaid készüljenek és milyen meglévő tartalmak érdemesek a kibővítésre?
Weboldal tartalomtesztelés
Pár tipp, hogy milyen nyomon indulhatsz el:
-
- Mi az ami miatt vásárolnak?
Ha hirdetéseidből kiderül, hogy milyen címsorok a figyelemfelkeltőek célközönségednek, ezekre érdemes mélyenszántó tartalmat gyártani az oldalra is.
- Mi az ami miatt vásárolnak?
- Mit vásárolnak?
Ha több terméket is értékesítesz, de van a kínálatodban olyan, ami kiemelkedően teljesít, az nyilván azt jelenti, hogy figyelemre érdemes termékről van szó, tehát a látogatók valószínűleg szívesen olvasnának többet róla. Ha már megtörtént a vásárlás, akkor ezáltal elégedettebbé teheted őket döntésüket illetően. Amennyiben még csak most fognak vásárolni, akkor pedig fokozhatod bennük a termék iránti vágyat.
- Mi az, ami leginkább elbizonytalanítja őket a vásárlástól?
A látogatókban mindig vannak olyan kimondatlan, célirányos, kérdezés nélkül sokszor rejtve maradó kétségek, amik bizonytalanná teszik őket a vásárlást illetően. Ha beazonosítod és megválaszolod ezeket a kérdéseket, egyértelműen eloszlatod a kételyeket, máris egy lépéssel közelebb lendítetted őket a vásárláshoz.
- A kevesebb néha több
Vannak hosszú tartalmaid, ahol sok időt eltöltenek a látogatók, de mégsem jön a konverzió? Lehet, hogy nincs elég türelmük olvasni, vagy a cikk elején nem történik meg az az értékadás, ami a tartalom végéig fenntartja a figyelmet. Javasolt, hogy tedd tartalmaidat jobban szkennelhetővé figyelemfelkeltő címsorokkal, összefoglalásokkal, kiemelt szövegrészekkel.
Nem megfelelően kiemelt, illetve jól formázott szövegblokk verziók. Forrás: DX Labz
Ha ezeket sikerül elég ütősre megírnod, nem lesz gond azzal, hogy nem jutnak el a tartalmad végéig, illetve már szkennelve olvasás során is átjön számukra a lényeg.
- Organikusan növekvő tartalom
Ha nyomon követed a leglátogatottabb linkjeidet, az jó támpontul szolgálhat, hogy kiderítsd mely tartalmak érdemesek a továbbfejlesztésre. A már egyébként is népszerű tartalmak még izgalmasabbá tétele egyenes út a magasabb konverziós arány felé.
-
- Add meg, ami a népnek kell
Ne csak az adatelemzésre és a saját megérzéseidre hagyatkozz ha tartalmat akarsz fejleszteni, a legcélravezetőbb, ha direktben megkérdezed látogatóidat, miről olvasnának legszívesebben. Ezt egy egyszerű szavazzással, vagy “ötletbeküldési űrlappal” megoldhatod, aminek megvalósítására számtalan lehetőség áll rendelkezésedre, akár a popup szoftverek, akár a weboldalhoz kapcsolható bővítmények formájában.
- Add meg, ami a népnek kell
- Új tartalmak tesztelése
Az új tartalmaknál nem a hossz a szempont, hanem az értéknyújtás, viszont attól függően, hogy a közönséged mennyire vásárlásra kész egyénekből áll, eltérő hosszúságú tartalmak fognak jól működni. Hogy spórolj egy kis munkát magadnak, kezdj először a rövidebb formátummal, és fókuszálj inkább az ütős címsorok írására, valamint tesztelésére. Ha használod a videós követőkódokat és azt látod, hogy az adott oldalra tévedők már mind elolvassák tartalmadat, akkor valószínűsíthető, hogy egy kicsit hosszabb olvasnivalóra is vevők lennének. Amennyiben változtatsz a szöveghosszon és a számok azt mutatják, hogy a hosszabb tartalom elolvasását követően kisebb arányban teljesül a konverziós célod, úgy elégedetten nyugtázhatod, hogy a rövid tartalom is betöltötte célját.
- Tartalomminőség
Az egyes aloldalak látogatottsági adatai mellett van másik két figyelemre méltó indikátora annak, hogy hogyan teljesít az adott oldalon található tartalom. Ezek a mérőszámok: az oldalon töltött idő és a visszafordulási arány. Kiemelt figyelmet kell szentelned azoknak az oldalaknak (például a kosár és a fizetés oldalak), amelyek a vásárlási döntés meghozatala szempontjából kritikusak, főleg ha a te esetedben sokan ennél a pontnál navigálnak el. Az oldalon töltött idő is beszédes lehet. Ha ez nagyon rövid, akkor alapvető gondok vannak a tartalmaddal, ne adj’ isten valami óriási használhatósági hiba található az oldalon. Ha viszont sokáig időznek és mégsem lépnek tovább, arra gyanakodhatsz, hogy bizonytalanok csak, vagy a szöveged még nem elég meggyőző. Itt egy apró lökés is elegendő lehet számukra, hogy végül ne üres kosárral távozzanak. Jó hír, hogy itt sem kell csupán a számokra hagyatkoznod, mert egy videorögzítés ekkor is egyértelműen megmutatja, hogy mi az a pont, ameddig még eljutnak a kilépés előtt.
Innen könnyedén eléred a cikksorozat eddigi részeit:
- Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
- Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
- Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
- Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
- Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
- Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
- Marketing szövegírás és grafikai tervezés
- Kivitelezés
- Indulás után
- A weboldal projekt 3 alappillére
- Érdeklődőszerzés
- Élményteremtés
- Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
- Vevőgondozás
- Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
- Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
- Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
- Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
- Gyakorlati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?
- Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni? – 1. rész
- Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni – 2. rész
- Gyakorlati projektmenedzsment: Milyen teendők várnak rád?
- Feladatok, felelősök és buktatók
- A projekt komplexitását növelő tényezők
- Tévhitek a weboldalprojekttel kapcsolatban
- Kivitelezés: 1. rész
- Kivitelezés: 2. rész
- Kivitelezés: 3. rész
- Kivitelezés: 4. rész
- Tesztelés: 1. rész
- Tesztelés: 2. rész
- Tesztelés: 3. rész
- A weboldal tényleges megtervezése: 1. rész
- A weboldal tényleges megtervezése: 2. rész
- Sablon vagy egyedi kód? 1/2.
- Sablon vagy egyedi kód? 2/2.
- Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 1/2.
- Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 2/2.
- Forgalomterelés és optimalizálás
- A forgalom fajtái
- Csatorna dilemma: organikus kontra fizetett forgalom
- Tesztelés a weboldal indulása után
- Tesztelés a weboldal indulása után 2. rész
- Célkitűzés és mérési rendszerek
- Weboldal konverzió szintjei
- Értékesítés javítása tesztekkel – 1 rész