KIVITELEZŐ VÁLASZTÁS

Kivitelező választás: Velük vagy nélkülük? – Online bozótvágás 17. rész


Múlthéten teljessé vált az eredményességet befolyásoló tényezők hetes listája. Most már csak az a kérdés kivitelezőkkel, vagy nélkülük gondoskodj arról, hogy mind meglegyen! Ha minket kérdezel, mi mindenképpen az első opciót javasolnánk. Az alábbiakban azt is megtudhatod, miért!

 

Miért ne te csináld a weboldalad?

Napjainkban téged is lépten-nyomon utolérhetnek a pár kattintással kész weboldalt ígérő megoldások hirdetései, melyek nagyon csábítóan tudnak hatni. Nem is olyan nagy ördöngösség az egész, csak fogsz egy szép sablont, átírod a töltelékszövegeket sajátra, pár képet lecserélsz és máris dübörög az értékesítés. Elméletben. A gyakorlat azonban egész más képet mutat. 

Egy sablonból készült oldal – bár első ránézésre akár még tetszetős is lehet, lévén profi grafikusok készítik – designja nem a szövegezésedhez lett szabva. Saját képeid valószínűleg nem illeszkednek annyira a sablon elemeihez, az oldalad pedig egy idő után használhatatlanul lassúvá válhat a felesleges bővítmények nagy számától, aminek bevételed látja kárát az oldalt időnap előtt elhagyó látogatók miatt.

Kivitelező választás

A szövegírás, a design és weboldal fejlesztés mind-mind külön szakmák, amit hosszú éveken át tanulnak gyakorlóik, csak hogy kompetensek legyenek. Irreális feltételezés részedről, hogy akár megközelítőleg is képes leszel hozni majd azt az eredményt minden téren, amit a profik képesek elérni. Éppen ezért minden feladatot érdemes szakértő kezekbe delegálni, ha belátható időn belül eredményt szeretnél látni. Megrendelőként viszont szorosan a projekt pulzusán kell tartanod a kezed, mert senkinek sem lesz annyira benne a szíve és nem érti majd úgy a koncepciót, mint te magad. 

Miben vagy a legjobb?

A legtöbb amit tehetsz, hogy megtanulod jól menedzselni (nem mikromenedzselni) a projektedet és a lehető legjobban támogatod kivitelezőid munkáját, a megvalósítást pedig rájuk bízod, ismerve a határaidat. Akkor teremted a legnagyobb értéket vásárlóid számára, ha te rájuk fókuszálsz, megismered az igényeiket és terméked / szolgáltatásod valamint az ügyfélélmény fejlesztésén ügyködsz.

Mennyit ér az időd?

Ha rengeteg szabadidővel bírsz, csábító lehet a gondolat, hogy nekikezdj magad a kivitelezésnek. Ugyanakkor, ha rendelkezésedre áll az a tőke (sőt, még ha nem is), ami által ki tudod szervezni a munkákat, a legnagyobb megtérülése annak lesz, ha a rendszereidet tökéletesíted. Legjobb, ha egy példával szemléltetjük miért nem érdemes foglalkoznod azzal, hogy saját magad készítsd el az oldalad.

Tételezzük fel, ha te bütykölnéd össze a weboldalad 300 óra befektetéssel, képes lennél 2 vásárlást elérni 100 érdeklődőre vetítve. Havi 1000 látogató és 100 000 Ft-os termékár mellett lenne 2 millió Ft bevételed havonta, ami 24 millió Ft évente és nem kellett fizetned a kivitelezésért. 

Kivitelező választás

Legyen a másik eset, hogy profi kivitelezőre bízod a munkát és ő képes lesz egy olyan rendszert összerakni, ami 4 vásárlást hoz 100 látogatásonként és mindezt 150 óra munka alatt megvalósítja, óránként 8000 Ft-ért.

Ekkor az éves bevételed 48 millió Ft ugyanakkora látogatószám mellett, amiből 1,2m Ft-ot fizettél az oldalért, viszont felszabadult 300 órád, amit a vállalkozásfejlesztésre fordíthatsz.  Az első felállással tulajdonképpen óránként 76 000 Ft-ot buksz és akkor még nem is számoltunk a vevőkre fordítható figyelemből származó többletbevétellel!!

Te melyik verziót választanád?

Kivitelezőválasztás különbségei

Amennyiben még mindig kétségeid vannak, gondolj bele abba, hogy szeretnéd-e beletenni a weboldalad elkészültébe ezt a sok-sok tanulási időt, kockáztatva a csúszást, a kevésbé professzionális végeredményt és ezáltal a bukást, vagy inkább a kivitelezők helyes kiválasztását és menedzselését célzod meg, hogy hatékonyan tudj elindulni.

Populáris vélekedés, hogy közel 10 000 órát kell belefektetned egy tevékenységbe, hogy az adott terület mesterévé válj. Véleményed szerint, ha a saját szakterületeden egy újonc kíván elindulni, hogyan teljesít hozzád képest? Belátható, hogy a kimagasló eredményhez nem lehet kispórolni a gyakorlást. Nem létezik olyan, hogy valaki egyik napról a másikra profivá válik hosszú időn át tartó tanulás nélkül.

Tudd, kivel dolgozol

Van egy pár, józan paraszti ésszel is belátható ismérve minden mesternek, így a weboldal kivitelezőknek is. A jó bornak nem kell cégér, szokták mondani, de egy profi weboldal készítőnek legalább a saját weboldalának rendben kell lennie. Miért is? Az hogy a weboldalak megrendelői mennyire teljeskörűen veszik igénybe a kivitelező szolgáltatásait változó lehet, de a saját weboldala felett teljes kontrollja van és alkalma nyílik megcsillantani tudását. 

A szubjektív megítélés mellett egy jó pár olyan online eszköz (kereső- és sebesség optimalizáltság mérők: seositecheckup.com és Google PageSpeed Insights) áll rendelkezésedre, melyekkel egyértelműen eldöntheted, kóklerrel vagy profival van dolgod. Ezeknek az eszközöknek az ismerete azért is tanácsos mert a kivitelező által számodra végül elkészített projekt minőségéről is nagyon hasznos visszajelzéseket tudsz általuk kapni.

Kivitelező választás

Mielőtt projekted kivitelezéséhez partnert keresnél, a legfontosabb, hogy légy tisztában a saját felkészültségeddel. Ha számodra sem tiszta még a koncepció és úgy kapsz egy potenciális kivitelezőtől árajánlatot, hogy alig kérdezett tőled valamit, az óriási intő jel, mert számos konfliktust vetít előre. Általánosságban elmondható, hogy egy jó kivitelező egy halomnyi kérdést tesz fel mielőtt árajánlatot adna, ezáltal tudja csökkenteni mindkét fél projekttel kapcsolatos kockázatát, reálisabb idő- és költségbecslést lehetővé téve. A gyors kommunikáció és a munkamenetről történő tájékoztatás szintén pozitív előjel lehet.

Mit várhatsz a pénzedért?  Avagy olcsó húsnak, híg a leve.

Már korábban is említettem, hogy még nem született meg az a kivitelező, aki egyformán ért mindenhez, így ha a büdzséd nem teszi lehetővé, hogy egy teljes csapatot bízz meg, akkor külön-külön kell kiválasztanod webes szakértőid és képesnek kell lenned összehangolni a munkájukat. Egy pár jól irányzott kérdéssel,  sikeresen felmérheted kompetenciáikat és megismerheted, hogy hogyan tudod hatékonyan támogatni projekted előrehaladását. 

Kivitelező választási ellenőrző kérdések:

  • Van saját honlapja?
  • Milyen minőségű a honlapja?
  • Milyen minőségűek a referenciái?
  • Vannak publikus referenciái és ajánlásai? 
  • Van Facebook oldala?
  • Milyen szakterületekhez ért?
  • Milyen gyors a kommunikációja?
  • Körültekintően körbekérdezett mindenről a vállalkozással kapcsolatban az árajánlatadás előtt?
  • Nem irreálisan rövid -e a kivitelezési idő, amit ígér?

 

Általánosságban elvárható mindenkitől a gördülékeny kommunikáció, az elszámoltathatóság és a határidők tartása. Nagyon fontos, hogy tisztázd, mi az a végeredmény, amit a pénzedért vársz, így kivitelezőidet és téged sem érhet kellemetlen meglepetés a projekt során. Légy óvatos az alacsony árakkal is, mert kiviteleződnek is meg kell élnie valamiből.

Bármit is ígér egy százezres ajánlaton belül, ha vállalkozóról van szó és profiként hirdeti magát, neki havonta több projektet is be kell fejeznie, hogy ne érje meg inkább alkalmazottként tengetnie mindennapjait. Ez azt jelenti, hogy a te projektedre kevesebb fókusz jut, aminek az oldal bevételtermelő képessége látja majd a kárát.

Összefoglalva:

Foglalkozz azzal, amiben a legjobb vagy, a többit pedig bízd a profikra, viszont légy felkészülve arra, hogy képes legyél megítélni, valóban azt kapod-e, amit elvártál és ígértek neked.

Ha tetszett, amit olvastál, a korábbi részeket is biztosan komálni fogod:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés
  8. Kivitelezés
  9. Indulás után
  10. A weboldal projekt 3 alappillére
  11. Érdeklődőszerzés
  12. Élményteremtés
  13. Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
  14. Vevőgondozás
  15. Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
  16. Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!