eredményesség

Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség – Online bozótvágás 16. rész


Az előző részben már három élményteremtő elem fontosságát tisztáztuk. Most megnézzük, mi a helyzet a maradék néggyel:

 

Vizuális megjelenés

eredményesség - megjelenés

A vizuális megjelenés feladata, hogy támogassa a szöveges tartalmat és nem fordítva. A leggyakoribb hiba, amit elkövetnek a weboldal tulajdonosok, hogy grafikusukra bízzák az oldal szövegezését. Mivel a grafikus nem szövegíró és marketinges, ezért nem is várhatod el tőle, hogy a szövegeket megírja helyetted és ahhoz tervezze a designt. Ha erre nincs meg a kapacitásod, vagy az affinitásod, mindenképpen vedd igénybe profi szövegíró segítségét. Még ekkor sem szabad azonban teljesen kivonnod magad a tartalomgyártásból, mert szükség lesz az inputjaidra. 

A szövegíró nem fog belelátni sem a te, sem az ügyfeleid fejébe. Te ismered igazán üzleted célját és birtoklod a legtöbb tudást ügyfeleid valós problémáiról. Neked kell megosztanod ezeket az információkat a kivitelezésben érintett partnerekkel. Leszögezhetjük, hogy igazán jó design már csak egy közel kész szövegezés alapján jöhet létre. 

Az igazán jó design pedig úgy valósul meg, hogy önmagában is képes átadni azt az információt, amit a szövegezés által elmondani kívánunk.

Használhatóság

eredményesség - usability

A tökéletes szövegezés és grafika még önmagában nem garancia a sikerre. Ha oldalad nehezen használható, vagy számos működésbeli hiba található rajta, könnyen eltántoríthatod potenciális ügyfeleidet a tranzakciótól. Fontos, hogy ne használj túl innovatív megoldásokat, mert az csökkentheti a látogatók számára az értelmezhetőséget, így a kívánt cselekvések végrehajtásának valószínűségét.

Jó ökölszabály, hogy minden egyes folyamatot, vásárlási lépéssorozatot rövidíts le amennyire lehetséges, mert minden extra teendő csökkenti a végrehajtási hajlandóságot és újabb hibaforrást eredményezhet. A könnyű navigálhatóság, az űrlapok egyszerű kitölthetősége a legkritikusabb dolgok, melyekre figyelned kell.

Az ügyfélszerzés hatékonysága

Az ügyfélszerzés kiemelt terület minden cég életében. Azonban ha többe kerül egy ügyfél megszerzése, mint amennyit keresel rajta, elég nagy bajban vagy. Mégis sok cég erőből próbál ügyfeleket szerezni. Ez megmutatkozik a számokban is: az utóbbi években a cégek online hirdetési költése a duplájára nőtt, miközben az online közösség csak csekély mértékben gyarapodott.

A legtöbb cég szétszórja erőforrásait a vevőszerzési csatornák között, anélkül, hogy igazán mesterévé válna bármelyiknek is. Ugyanígy sokan többnyire csak követik az éppen aktuális trendet ahelyett, hogy számukra optimálisabb csatornákat egyáltalán mérlegelnének. Manapság mindenki elsősorban a Facebookon próbálkozik ügyfeleket szerezni, de ha te elsődlegesen más vállalkozások számára értékesítesz, a LinkedIn sokkal célravezetőbb lehet az üzleti fókusza miatt. 

eredményesség - ügyfélszerzés

Csatornaválasztási segédlet

  • Google keresőhirdetések
    Ha a vásárlók már kész vásárlási szándékkal keresnek
    • Google Display (más weboldalakon megjelenő) hirdetések
      Ha ügyfeleid máshol már feltehetőleg vásárolnak, vagy erősen informálódnak a vásárlással kapcsolatban
  • Organikus keresőpozíciók megszerzése
    Ha van időd kivárni és rizikózni a rangsorban való előrekerülést és vannak erőforrásaid a minőségi, rendszeres tartalomgyártáshoz
  • Facebook oldalak és csoportok
    Hajlandó vagy időt tölteni a rendszeres posztolással és tartalomgyártással, valamint nem félsz a célközönségeddel való rendszeres, nyílt kommunikációtól
  • Facebook hirdetések
    Közönséged még csak látens igényekkel bír és vizuálisan több ingert igényel, hogy elinduljon a vásárlás felé
  • LinkedIn hirdetések
    Ha elsősorban üzletek felé kommunikálsz és professzionális szolgáltatásokat kínálsz
  • Instagram hirdetések
    Vizuálisak a tartalmaid és tudod biztosítani, hogy minden egyes tartalmad profi grafikai színvonalon jelenjen meg
  • E-mail marketing
    Van olyan csali terméked, amivel e-mail címlistát építhetsz, vagy már kiépített címlistával rendelkezel

Ha több csatornán próbálkozol az ügyfélszerzéssel, a számok tükrében világosan megítélhető, hogy melyik lesz számodra az ideális platform. A megfelelő csatorna megtalálása érdekében először próbáld ki magad a lehető legtöbbön és amint az eredmények egyértelmű győztest hoznak ki elkezdődhet az optimalizálás. Fontos, hogy ne ragadj le az ismert csatornáknál, hanem időről-időre ötletelj újabb lehetséges alternatívákon.

A hirdetéseken keresztüli vevőszerzés ma már ritkán megkerülhető és nem is kell igazán ódzkodni tőle. Bár fizetsz az oldallátogatásokért, nagyon rövid idő alatt nagyon sokat tanulhatsz az oldal látogatóinak viselkedéséről az oldalon elhelyezett konverziós és analitikai mérőkódok által.

Attól kezdve, hogy eléred azt a hatékonysági szintet, aminél a hirdetési költséget is figyelembe véve profitot termel weboldalad, tulajdonképpen bármeddig érdemes futtatnod a hirdetéseket és nem érdemes határt szabni a hirdetési költésnek.  Ekkor csak üzleti modelled skálázhatósága jelent majd limitet, mert folyamatosan megtérülő befektetés marad hirdetned. Ha kizárólag hirdetési forgalomból is profitot termel a weboldal, akkor a konverzió optimalizálása már a profitodat fogja egyre inkább növelni.

Nem  mindegy, hogy hogyan konvertál oldalad, mert ezen múlhat céged sorsa. Ha nincs profit, hamar elvérezhetsz. Forrás: DX Labz profitkalkulátor

A weboldal betöltési sebessége

Sokszor elhanyagolt, de hasonlóan fontos élményfaktor az oldal betöltési ideje. Ha több, mint 4-5 másodpercet vesz igénybe a betöltés és ez minden aloldalon megismétlődik, az a látogatók nagy arányú lemorzsolódásához vezethet, sőt az oldalon maradók is kisebb valószínűséggel vásárolnak majd.

A weboldal lassúsága nemcsak arra van kihatással, hogy hányan navigálnak el a betöltődési idő kivárása helyett, hanem hogy az oldalon maradók milyen arányban válnak ügyfelekké. Forrás: DX Labz

A betöltés sebessége a legelső közvetlen benyomás, amit a weboldal a közönségre tesz. Ha lassan töltődik be, az olyan, mintha egy gyorsétteremben a kiszolgáló percekig nem állna be a kasszába. Érthető, hogy a vendégek nagy része nem várja ezt meg – ha éhes, hát átmegy a sarkon álló másik étterembe. Egy weboldalra még inkább érvényes ez – a neten nincsenek perceink, csak másodpercek. 

Hogyan tovább?

Most, hogy már madártávlatból átlátod a sikeres weboldalprojektek alapvetéseit, elérkezett az idő, hogy megtaláld azokat a partnereket, aki ennek a sok-sok feladatnak a kivitelezésében a segítségedre lehetnek.

A kulcs, hogy megismerd, hogyan dolgozhatsz együtt velük hatékonyan ahelyett, hogy egymás agyára mennétek. Merülésre felkészülni!

Amennyiben mégegyszer átvennéd az eddigieket a mélyvíz előtt:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés
  8. Kivitelezés
  9. Indulás után
  10. A weboldal projekt 3 alappillére
  11. Érdeklődőszerzés
  12. Élményteremtés
  13. Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
  14. Vevőgondozás
  15. Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!