A weboldal ügyfelek által érzékelt élményfaktora leginkább attól függ, hogy mennyire képes kiszolgálni vágyaikat és céljaikat.
A weboldal látogatást mindig megelőzi valamilyen cselekvés, informálódás. Tehát egy bizonyos szándékkal érkeznek oda az érdeklődők, és minél inkább összhangban lesz a weboldal tartalma a szándékaikkal, annál teljesebb lesz számukra az élmény.
Érdemes a tervezés fázisában a lehető legtöbb időt eltölteni leendő ügyfeleid demográfiai hátterének felvázolásával, a valós igények felméréséhez az ő meginterjúvolásukkal. Ez alapján a számukra ideális vásárlói utat tudod megtervezni.
Ha az élményteremtésről beszélünk, fontos leszögeznünk, hogy igazából megítélhetetlen, hogy weboldalad mennyire jó ilyen téren, amíg nem tudod számszerűsíteni az élményt. Az, hogy te mennyire találod jónak az oldalad, teljességgel lényegtelen, ha a látogatókat nem szolgálja ki megfelelően. Az élményteremtés maga is soktényezős, amiről részletekbe menően fogunk beszélni későbbi cikkeink során.
Számodra az a fontos, hogy meghatározd az élményfaktor mérésének módját és ha rendelkezel kiinduló adatokkal, akkor szisztematikusan dolgozz ezeknek a mutatóknak a javításán.
A weboldalak vonatkozásában a sikeres élményteremtés következménye, hogy a felhasználó célja részben vagy egészben teljesül az oldalon, mérhető módon, ezt szoktuk a szakmában konverziónak nevezni.
Amennyiben még csak most csatlakoztál a bozótvágáshoz, az alábbi linkekre kattintva hamar felzárkózhatsz:
- Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
- Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
- Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
- Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
- Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
- Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
- Marketing szövegírás és grafikai tervezés
- Kivitelezés
- Indulás után
- A weboldal projekt 3 alappillére
- Érdeklődőszerzés