érdeklődőszerzés

A weboldal, mint rendszer fókuszpontjai az ügyfél szemszögéből: Érdeklődőszerzés – Online bozótvágás 11. rész


Az előző részekben már megismerkedtünk a weboldalprojekt főbb szakaszaival, így most az ügyfelek nézőpontjából vizsgálódunk tovább. Sorra vesszük, hogyan keltheted fel a figyelmüket, hogyan nyerd el a bizalmukat és az élményteremtés révén hogyan tudod hosszútávon megtartani őket.

 

A weboldalra még a mai napig is sokan úgy tekintenek,  mint egy online névjegykártyára, vagy egy bolti kirakatra, aminek a sikere inkább a vásárlók motiváltságán és a termék minőségén mintsem az aktív menedzsmenten múlik. 

A valóság az, hogy egy jól működő, folyamatosan optimalizált weboldal nagyságrendekkel túlteljesítheti egy olyan oldal eredményeit, amit egyszer elkészítettek és többet nem foglalkoztak vele.

Ha mindehhez hozzávesszük, hogy mennyi potenciál van még az érdeklődőket a weboldalra terelő hirdetések optimalizálásában és az ügyfelek első vásárlást követő, újabb tranzakcióinak elősegítésében, akár százszoros hatékonyságbeli különbségről is beszélhetünk. 

Érdeklődőszerzés – Honnan lesznek vevőid?

érdeklődőszerzés

Eljött a nagy nap és elkészült a weboldalad, lehet várni a tóduló látogatókat… vagy mégsem? Sok weboldal tulajdonos beleesik abba a hibába, hogy rengeteg energiát öl oldala elindításába, aztán karba tett kézzel várja az eredményeket, amik azonban mégis elmaradnak. Mi lehet ennek az oka? És egyáltalán honnan is érkezhetnének a vevők?

Alapvetően kétféle módon szerezhetsz érdeklődőket az oldaladra, ingyenesen vagy fizetett hirdetéseken keresztül.

Az ingyenes forgalom alatt elsősorban a keresőmotorokból érkezőket értjük. Az ingyenes (organikus) forgalom kifejezés ugyanakkor egy kicsit csalóka, mert konkrétan nem fizetsz a látogatásokért, ugyanakkor egy sor más dolgot muszáj csinálnod, hogy egyáltalán megjelenhessenek a látogatók az oldaladon ebből a forrásból. 

Organikus forgalmad csak rendszeres, minőségi tartalomgyártással (pl. blogolás) lehet, ezért pedig fizetned kell, a saját időddel vagy a pénzeddel, amennyiben kiszervezed a munkát. Fontos leszögezni, hogy eredményeket csak több hónapnyi folyamatos munka után várhatsz, de még ekkor sem biztos, hogy elégséges forgalmat tudsz generálni ilyen módon.

A másik fontos tényező, amivel tisztában kell lenned, hogy a jól megírt tartalom is kevés ez előkelő keresőpozíció megszerzéséhez, ha senki sem hivatkozik rá. Akkor leszel hiteles információforrás, ha mások is annak tartanak, ezért a linkszerzésen is dolgoznod kell.

A hirdetések ugynakkor amellett, hogy egyrészt jól kalkulálható a megtérülésük, még tökéletesen kontroll alatt is tarthatóak. Annak célozod őket, akinek akarod. Ezzel szemben a kizárólag keresőforgalomra építés önmagában veszélyes játék tud lenni, ha csak erre alapozod a stratégiádat. A helyzet az, hogy semmi garancia nincs rá, hogy valóban eléred a kívánt pozíciót és forgalmat. 

érdeklődőszerzés fizetett reklámokkal

Összegezve a fent leírtakat, a tartalomgyártás-linképítés nyerő formula lehet, de idő kell az eredményhez. A rövidtávú vevőszerzéshez fizetett hirdetéseket érdemes futtatni az első pár hónapban, gyűjteni az értékes információt a célközönségről és időközben a tartalomkreálás és viszontlinkek gyűjtése révén javul az organikus elérés is. A weboldal egy hatástöbbszörő eszköz, de befektetett munka nélkül nem várhatjuk, hogy bármilyen eredményt is hozzon.

A következő részben egy újabb érdekfeszítő téma, mégpedig az élményteremtés lesz terítéken. Hogy addig se unatkozz, a korábbi 10 részből megtudhatod hogyan jutottunk el idáig:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés
  8. Kivitelezés
  9. Indulás után
  10. A weboldal projekt 3 alappillére

 

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!