Cikksorozatunk legutóbbi részében a vevőgondozás rejtelmeiben mélyedtünk el és arra jutottunk, hogy bizony a hűség az online vállalkozásban is kifizetődő!
Ma ismét az élményteremtés lesz a középpontban, melynek fontosságáról már korábban is esett szó. Most sorra vesszük, hogy maga az élmény milyen elemekből is áll össze.
Ha új weboldalprojekt előtt állsz ezek ismeretében sokkal hatékonyabban tudsz majd tervezni. Amennyiben már működő oldalad van, úgy pedig könnyen képes leszel beazonosítani, hogy milyen területeken kell javítanod, hogy a legrövidebb idő alatt a legnagyobb hatékonyságnövekedést tudd elérni.
Online tool-unkkal kiértékelheted, hogy az egyes eredménytényezők milyen hatással vannak a konverziódra és a bevételedre. Forrás: DX Labz
Márka
Mi is a márka és miért fontos számodra? A márka azon megkülönböztető jegyek összessége, amitől egyedivé, azonnal felismerhetővé válsz a piacon. Magában foglalja az írott és vizuális kommunikációt is. Ha tetszik, ha nem, lesz egy kialakult kép rólad, amilyennek az ügyfelek lefestenek a fejükben. Ezért jobb ha tudatosan gondolkodsz a márkádról és ruházod fel személyiségjegyekkel. A tudatos márkakép kialakításán csak nagyon kevesen dolgoznak a vállalkozás indításakor, holott a márka olyan stabilitást ad az üzlet számára, ami lényegesen megkönnyít minden mást a vállalkozás életében.
Egy tiszta üzenet, jól meghatározott küldetés és értékek, konzisztens vizualitás mind-mind segít jól beazonosíthatóvá és hitelessé tenni a márkádat. Ha ezek megvannak, sokkal kevesebb kérdés lesz azzal kapcsolatban, hogy mit és hogyan kommunikálj, hirdess és hogyan kezeld az ügyfeleid.
Pozicionálás
Nagyon fontos hogy kristálytisztán megfogalmazd, hogy pontosan kinek és mit kínálsz! Ne hagyd találgatásokba bocsátkozni a lehetséges ügyfeleket, mert minél nagyobb szellemi tehernek teszed ki őket, annál kisebb az esélye, hogy melletted teszik le a voksukat. Ha pozicionálásod megfogalmazódott, már csak az a fontos, hogy minden felületen, ahol a célközönséged találkozhat veled (hirdetések, weboldal) közöld is ezt velük a lehető legnyilvánvalóbb módon. Ezáltal tudod azt a gondolatot megerősíteni az érdeklődők fejében, hogy igen, “jó helyen járok”, itt érdemes tovább informálódnom.
A mai információs dömpingben csak másodperceid vannak, hogy felkeltsd a látogatók figyelmét. Ha már az első esélyedet elrontod, annál kisebb a valószínűsége, hogy további értékes időt szentelnek neked.
Szöveges tartalom
Ha a látogatók a megfelelő pozícionálás révén már érdemesnek tartanak téged a figyelmükre, azon kell dolgoznod, hogy minél nyilvánvalóbbá tedd, ajánlatod milyen értékekkel bír számukra és jó ha ez az értékadás összhangban van az általad kiszabott árral.
Minél több előnyt, pozitív tulajdonságot és bizalomnövelő tényezőt tudsz felsorakoztatni, annál inkább nő a valószínűsége hogy az ügyfélérdeklődés számodra értékes konverzióval fog végződni. Mivel manapság az emberek nagy többsége csak futva olvas, ezért nagyon fontos, hogy a tartalmadat úgy strukturáld, hogy azok számára is emészthető legyen, akik csak rövid időt szentelnek olvasásra. Ugyanakkor azokat is el kell látnod részletekkel, akik csak alapos utánaolvasás után hajlandóak meghozni vásárlási döntésüket.
Legközelebb, mikor ismét nekiesünk az online bozótosnak, a weboldal eredményesség fennmaradó 4 elemét is körbejárjuk. Eddig ezeken a területeken tettünk rendet:
- Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
- Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
- Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
- Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
- Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
- Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
- Marketing szövegírás és grafikai tervezés
- Kivitelezés
- Indulás után
- A weboldal projekt 3 alappillére
- Érdeklődőszerzés
- Élményteremtés
- Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
- Vevőgondozás