A forgalomtereléssel és optimalizálással új mérföldkőhöz értünk weboldalad sikerességének útján!
Célegyenesben vagyunk. Oldalad stabil alapokra építve elkészült és eljött az ideje, hogy elkezdjünk dolgozni a vevőszerzésen. Az utolsó fejezettel feltesszük a pontot az i-re és bekapcsoljuk az utánégetőket. A forgalomterelés és az optimalizálások elvégzésével végre busásan megtérülő befektetés lesz az eddig vállalkozásod felépítésébe beleölt munka.
Csatornaválasztás és forgalomterelés
Légy ott, ahol a célközönséged
Nagy utat tettél meg idáig, alapos tervezést és körültekintő kivitelezést követően végre eljött a pillanat, hogy látogatókat fogadjon az oldal és elkezdjen csörögni a kassza. Minden a tervek szerint alakult, pofás a design, ütős a szövegezés, már csak a célközönséget kell rávenned, hogy tegye magáévá visszautasíthatatlan ajánlatodat.
Hol vannak a vevőid?
Régi bölcs mondás, hogy “Ott halássz, ahol a halak vannak”. Nincs ez másképp az online térben sem. Képzeld el, hogy weboldalad egy fizikai bolt, aminek most keresnél helyet. Hova tennéd? Biztosan a legforgalmasabb pontra, amerre a célközönséged a vásárlási szándék pillanatában éppen járhat. Legyen bármennyire jó amit kínálsz, ha nem találnak rá a vevők, nem lesz belőle bevételed.
Te hol keresnéd a saját szolgáltatásod?
Ha teljesen friss játékosként indulsz és nincsenek kontaktjaid, igazából pár vevőszerző csatornát elegendő számba venned:
- Facebook (+Insta)
- Google (+YouTube)
- LinkedIn (elsősorban B2B, üzleteknek történő értékesítésnél)
- Inbound marketing (tartalomgyártás)
Mérlegelned kell, hogy a célközönséged mennyire kész a vásárlásra és milyen gyorsan van szükséged forgalomra, hogy el tudd dönteni, melyik számodra az ideális választás. A Google keresőhirdetéseivel akkor lehetsz nyerő, ha a célpiacod már vásárlási célzattal keres, ellenkező esetben hiába hirdetsz, az elköltött pénz nagy része füstbe megy majd. Ezen némileg segíthetsz azzal, ha már a hirdetéseid szövegezésében egyértelműsíted, hogy itt bizony eladásról van szó, így csak azok kattintanak majd, akiket valóban érdekel az ajánlatod.
Jó és rossz példa hirdetések szövegezésére:
- Jó: Csúcstechnológiájú robotporszívók 39 990 Ft-tól
- Rossz: Megérkeztek következő generációs robotporszívóink
A Facebook esetében amellett, hogy utoléred a még éppen csak problématudatossá váló embereket, rengeteget tudsz tanulni rövid idő alatt róluk, már akár a hirdetésekre adott reakciókból is.
Érdemes megnézni, hogy a közvetlen konkurenciád mely platformokon vannak jelen és legalább tanulási célzattal mérettesd meg te is magad ezeken a csatornákon. Előre nem tudhatod számodra melyik csatorna lesz ideális, de a teszteléssel ezt hamar kiderítheted és közben finomíthatsz ajánlatodon is a megszerzett információknak köszönhetően.
A tartalomközpontú inbound marketing akkor lehet a te eszközöd, ha nem a gyors felfutás a prioritás. Az inbound marketing lényege, hogy nem a hirdetésekre fókuszálsz, hanem a minőségi tartalomgyártásra, ami később a nagyvolumenű organikus forgalom forrása lehet (inbound marketing a blogolás és az e-mail lista építés is).
A pénzeddel vagy az időddel fogsz áldozni a forgalomszerzésért?
Sokan még mindig kizárólag a tartalomgyártásból származó organikus forgalomra esküsznek és ódzkodnak a fizetett hirdetésektől, ugyanakkor a kettő tud karöltve is működni. Marketingeseddel együtt kell meghatároznotok, hogy számodra mi lehet a nyerő stratégia.
Csatornakategorizálás a forgalomszerzés jellege szerint
Az igazság az, hogy mivel új oldal esetén a keresőforgalom jó esetben is csak fél év alatt ér el számottevő nagyságot, addig az érdeklődők behozatalára megkerülhetetlen hogy hirdess. A hirdetés nem fog annyiba kerülni, mint amennyit a forgalom lassú megindulásból származó bevételkiesés jelentene.
Maradj velünk, mert a következő részben nemcsak az organikus és fizetett hirdetési forgalom kivesézése kerül sorra, de megismerheted a virális tartalmak bombasztikus erejét is és mindazt, amitől virálissá válhat a tartalmad!
Innen könnyedén eléred a cikksorozat eddigi részeit:
- Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
- Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
- Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
- Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
- Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
- Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
- Marketing szövegírás és grafikai tervezés
- Kivitelezés
- Indulás után
- A weboldal projekt 3 alappillére
- Érdeklődőszerzés
- Élményteremtés
- Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
- Vevőgondozás
- Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
- Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
- Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
- Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
- Gyakorlati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?
- Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni? – 1. rész
- Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni – 2. rész
- Gyakorlati projektmenedzsment: Milyen teendők várnak rád?
- Feladatok, felelősök és buktatók
- A projekt komplexitását növelő tényezők
- Tévhitek a weboldalprojekttel kapcsolatban
- Kivitelezés: 1. rész
- Kivitelezés: 2. rész
- Kivitelezés: 3. rész
- Kivitelezés: 4. rész
- Tesztelés: 1. rész
- Tesztelés: 2. rész
- Tesztelés: 3. rész
- A weboldal tényleges megtervezése: 1. rész
- A weboldal tényleges megtervezése: 2. rész
- Sablon vagy egyedi kód? 1/2.
- Sablon vagy egyedi kód? 2/2.
- Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 1/2.
- Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 2/2.