Forgalomtereklés és optimalizálás

Forgalomterelés és optimalizálás – Online bozótvágás 39. rész


A forgalomtereléssel és optimalizálással új mérföldkőhöz értünk weboldalad sikerességének útján!

Célegyenesben vagyunk. Oldalad stabil alapokra építve elkészült és eljött az ideje, hogy elkezdjünk dolgozni a vevőszerzésen. Az utolsó fejezettel feltesszük a pontot az i-re és bekapcsoljuk az utánégetőket. A forgalomterelés és az optimalizálások elvégzésével végre busásan megtérülő befektetés lesz az eddig vállalkozásod felépítésébe beleölt munka.

 

Csatornaválasztás és forgalomterelés

Légy ott, ahol a célközönséged

Nagy utat tettél meg idáig, alapos tervezést és körültekintő kivitelezést követően végre eljött a pillanat, hogy látogatókat fogadjon az oldal és elkezdjen csörögni a kassza. Minden a tervek szerint alakult, pofás a design, ütős a szövegezés, már csak a célközönséget kell rávenned, hogy tegye magáévá visszautasíthatatlan ajánlatodat.

 

Hol vannak a vevőid?

Régi bölcs mondás, hogy “Ott halássz, ahol a halak vannak”. Nincs ez másképp az online térben sem. Képzeld el, hogy weboldalad egy fizikai bolt, aminek most keresnél helyet. Hova tennéd? Biztosan a legforgalmasabb pontra, amerre a célközönséged a vásárlási szándék pillanatában éppen járhat. Legyen bármennyire jó amit kínálsz, ha nem találnak rá a vevők, nem lesz belőle bevételed.

Forgalomterelés - megtalálnak a vevőid?

Te hol keresnéd a saját szolgáltatásod?

Ha teljesen friss játékosként indulsz és nincsenek kontaktjaid, igazából pár vevőszerző csatornát elegendő számba venned:

  • Facebook (+Insta)
  • Google (+YouTube)
  • LinkedIn (elsősorban B2B, üzleteknek történő értékesítésnél)
  • Inbound marketing (tartalomgyártás)

Mérlegelned kell, hogy a célközönséged mennyire kész a vásárlásra és milyen gyorsan van szükséged forgalomra, hogy el tudd dönteni, melyik számodra az ideális választás. A Google keresőhirdetéseivel akkor lehetsz nyerő, ha a célpiacod már vásárlási célzattal keres, ellenkező esetben hiába hirdetsz, az elköltött pénz nagy része füstbe megy majd. Ezen némileg segíthetsz azzal, ha már a hirdetéseid szövegezésében egyértelműsíted, hogy itt bizony eladásról van szó, így csak azok kattintanak majd, akiket valóban érdekel az ajánlatod.

Jó és rossz példa hirdetések szövegezésére:

  • Jó: Csúcstechnológiájú robotporszívók 39 990 Ft-tól
  • Rossz: Megérkeztek következő generációs robotporszívóink

 

A Facebook esetében amellett, hogy utoléred a még éppen csak problématudatossá váló embereket, rengeteget tudsz tanulni rövid idő alatt róluk, már akár a hirdetésekre adott reakciókból is. 

Érdemes megnézni, hogy a közvetlen konkurenciád mely platformokon vannak jelen és legalább tanulási célzattal mérettesd meg te is magad ezeken a csatornákon. Előre nem tudhatod számodra melyik csatorna lesz ideális, de a teszteléssel ezt hamar kiderítheted és közben finomíthatsz ajánlatodon is a megszerzett információknak köszönhetően.

A tartalomközpontú inbound marketing akkor lehet a te eszközöd, ha nem a gyors felfutás a prioritás. Az inbound marketing lényege, hogy nem a hirdetésekre fókuszálsz, hanem a minőségi tartalomgyártásra, ami később a nagyvolumenű organikus forgalom forrása lehet (inbound marketing a blogolás és az e-mail lista építés is). 

A pénzeddel vagy az időddel fogsz áldozni a forgalomszerzésért?

Forgalomterelés idővel vagy pénzzel

Sokan még mindig kizárólag a tartalomgyártásból származó organikus forgalomra esküsznek és ódzkodnak a fizetett hirdetésektől, ugyanakkor a kettő tud karöltve is működni. Marketingeseddel együtt kell meghatároznotok, hogy számodra mi lehet a nyerő stratégia. 

Csatornakategorizálás a forgalom jellege szerint

Csatornakategorizálás a forgalomszerzés jellege szerint

 

Az igazság az, hogy mivel új oldal esetén a keresőforgalom jó esetben is csak fél év alatt ér el számottevő nagyságot, addig az érdeklődők behozatalára megkerülhetetlen hogy hirdess. A hirdetés nem fog annyiba kerülni, mint amennyit a forgalom lassú megindulásból származó bevételkiesés jelentene. 

Maradj velünk, mert a következő részben nemcsak az organikus és fizetett hirdetési forgalom kivesézése kerül sorra, de megismerheted a virális tartalmak bombasztikus erejét is és mindazt, amitől virálissá válhat a tartalmad!

 

Innen könnyedén eléred a cikksorozat eddigi részeit:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés
  8. Kivitelezés
  9. Indulás után
  10. A weboldal projekt 3 alappillére
  11. Érdeklődőszerzés
  12. Élményteremtés
  13. Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
  14. Vevőgondozás
  15. Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
  16. Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
  17. Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
  18. Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
  19. Gyakorlati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?
  20. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni? – 1. rész
  21. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni – 2. rész
  22. Gyakorlati projektmenedzsment: Milyen teendők várnak rád?
  23. Feladatok, felelősök és buktatók
  24. A projekt komplexitását növelő tényezők
  25. Tévhitek a weboldalprojekttel kapcsolatban
  26. Kivitelezés: 1. rész
  27. Kivitelezés: 2. rész
  28. Kivitelezés: 3. rész
  29. Kivitelezés: 4. rész
  30. Tesztelés: 1. rész
  31. Tesztelés: 2. rész
  32. Tesztelés: 3. rész
  33. A weboldal tényleges megtervezése: 1. rész
  34. A weboldal tényleges megtervezése: 2. rész
  35. Sablon vagy egyedi kód? 1/2.
  36. Sablon vagy egyedi kód? 2/2.
  37. Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 1/2.
  38. Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 2/2.

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!