Most, hogy a tesztelésről már mindent tudsz, kanyarodjunk át a weboldal tényleges megtervezésére, mellyel két részre osztva ma, és a jövőheti bozótvágás epizódban foglaltunk neked össze!
Értékesítési tölcsér felállítása
Mi az az értékesítési tölcsér, és miért kell már a projekt elején foglalkoznod ezzel is? Az értékesítési tölcsér az a lépcsőzetesen felépülő, fordított ajánlatpiramis, amelyben fokozatosan egyre-nagyobb értéket nyújtva adod át az érdeklődő számára az általad kínált terméket/szolgáltatást. Megalkotásában a marketingesed a legnagyobb segítséged.
Forrás: Prezi.com
Az első, “csali” ajánlatnál az a lényeg, hogy minél nagyobb értéket tudj adni a lehető legkisebb kötelezettségért cserébe, vagy akár ingyenesen. Fontos, hogy legalább annyira motiváló legyél, hogy a potenciális vevők érdemesnek tartsanak arra, hogy jobban megismerjenek téged. Ha ezt a szintet sikerül megugrani, már van kapcsolatod a vevővel és továbbléphetsz az alapajánlatodra, amiből a legtöbbet értékesítesz. Nem ezen a terméken lesz a legnagyobb a haszonkulcsod, de árbevételed jelentős százalékát alkotja, stabilan, minden egyes hónapban.
Érdemes a fő terméked mellé egy úgynevezett “upsell”, kiegészítő ajánlatot is kínálni, mert mindig lesznek, akik többre vágynak és nyitottak a jó ajánlatokra. Főleg, ha az, amit kiegészítőként kínálsz egyébként egyedül nem, vagy csak magasabb áron megvásárolható.
Adhatsz ajándékba például egy általad készített pár oldalas kiadványt is a termékkel kapcsolatos ötletekkel. Ha nincs saját, extraként kínálható terméked, akkor akár partnerségre is léphetsz valaki mással, akinek a terméke lazán kapcsolódik a te profilodhoz és viszont kínálhatjátok egymás termékeit, így mindketten extra forgalomra tehettek szert.
A vásárlók, amikor egy termék áráról szeretnék eldönteni, hogy az olcsó-e avagy sem, igyekeznek mindig valami viszonyítási pontot találni, amihez hasonlítani tudják az adott terméket. Legjobb, ha ezt a viszonyítási alapot te magad szolgáltatod egy szuperexkluzív ajánlati opció létrehozatalával.
Ebbe az ajánlatba minden létező dolgot igyekezz belezsúfolni, amit csak kínálni tudsz, és prémium árat szabj neki. Valószínűleg csak keveset fogsz ebből az opcióból értékesíteni, de amellett, hogy megadod a szuperprémium vásárlóknak a lehetőséget, hogy jól elköltsék pénzüket (nálad), emeled a saját szakmai színvonalad is, illetve a normál ajánlatod ehhez az opcióhoz képest még olcsóbbnak is fog tűnni. Ráadásként vágyat keltesz az átlagvásárlóban is, hogy megszerezze egyszer a topajánlatodat is.
A robotporszívó példájánál maradva, a következőképpen nézhetne ki az értékesítési tölcsér:
- Csali: Milyen robotporszívó való neked útmutató e-book e-mail címért
- Belépő termék: Árbajnok, low-budget robotporszívó
- Normál termék: Bestseller, legjobb ár/érték arányú, öntisztító porszívó
- Upsell: +2 év garancia
A Kreatív Kontroll csomagjainál már-már filléres ajánlatnak tűnhet az egyéb opciók mellett az alap havidíjas előfizetés. Forrás: Kreatív Kontroll
Fontos, hogy a weboldal tervezése abban a szellemben történjen, hogy már az elején értékesítési tölcsérekben gondolkodj, mert ez alapvetően meghatározza azokat a felépítésbeli, rendszerszintű döntéseket, amelyeket később meg kell hoznod. Mindenképp konzultálj a marketingeseddel ezügyben.
Törekedj a minimumra, de maradj szerethető
Ha idáig eljutottál, már sínen vagy, hurrá! Kiderült ugyanis, hogy van igény arra, amit kínálsz. Már csak annyi a dolgod, hogy olyan formában tárd mindezt az ügyfelek elé, hogy élvezettel vegyék igénybe és szájról-szájra terjedhessen nagyszerűséged híre. Az értékesítési tölcsért sikeres megalkotását követően továbbléphetsz a rendszer tényleges megtervezésére.
Bizonyított kereslet esetén, a teljes funkcionalitással bíró rendszer kidolgozásának szakaszában is érdemes még elsősorban az értékesítési tölcséredet kiszolgáló, de funkcionalitásban azon nem sokban túlmutató felépítésben gondolkodod. A tölcsér első két lépcsője, a csali és az alap ajánlat ne maradjon ki már induláskor sem rendszerből, a továbbiak kidolgozására később is lesz lehetőséged. A csali ajánlat a kínálatod erősségénenek felmérésére szolgáló egyik legkiválóbb eszkösz az alacsony belépési küszöbből kifolyólag.
Ha van igény a termékedre és sokan érdeklődnek a csali ajánlat iránt, viszont valamiért az alap ajánlatod nem vásárolják, akkor nem feltétlenül a termék / szolgáltatás a rossz, hanem gond lehet akár az is, ahogyan kommunikálod vagy árazod. A csalival már nagyon korán betekintést nyerhetsz a felhasználóid fejébe és visszajelzést kaphatsz tőlük még az érdeklődés fázisában.
Következő feladatod a weboldal működési specifikációjának összerakása lesz, amin fejlesztőddel karöltve fogtok dolgozni.
Érdemes a minimumra szorítkozni és a “Mi nem kell?” filozófiát alkalmazva, arra a feltétlenül szükséges elemeket tartalmazó verzióra szorítkozni induláskor, ami még éppen megfelelőképpen tárja az érdeklődők elé az értékajánlatod. Ne tartalmazzon sallangot, illetve feltételezhetően szükséges, de nem igazoltan kellő funkcionalitást.
Példa, az induláshoz szükséges minimum specifikációra (a példaelemek megléte projektfüggő is):
-
Induláshoz kell
-
-
- Bemutatkozás
- Szolgáltatások leírása
- Landoló oldal, ahová terelni lehet a hirdetéseket
- Blogolási lehetőség
- Messenger chat widget
- Kapcsolati űrlap
- Legyen szerethető: kapcsolati űrlap beküldése esetén kap egy meglepetés e-bookot
-
-
2. körös
-
- Blogposztok hozzáadása kedvenc posztok listájába
- Időpontfoglaló modul
- Tematikus hírlevelekre feliratkozási lehetőség
- Chatbot kiépítése
Habár azt javaslom, hogy szorítkozz a minimumra a rendszer induló verziójának tervezésekor, ugyanakkor ajánlott tudatosan dolgozni az élményteremtésen már ennél a szakasznál is. Olyan megoldásokban gondolkodj, amelyek nem feltétlenül kerülnek sokba, viszont nagyban emelik a vásárlói élményt.
Hogy csak egy ilyen példát mondjak, a vásárlók igen nagyra értékelik, ha túlteljesíted az ígérteket. Akár egy, a megvásárolt termék mellé adott letölthető bónusz is megfelelő lehet erre, amit előre nem harangoztál be, csak akkor derül rá fény, amikor visszaigazolod a sikeres rendelést.
Innen könnyedén eléred cikksorozat eddigi részeit:
- Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
- Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
- Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
- Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
- Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
- Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
- Marketing szövegírás és grafikai tervezés
- Kivitelezés
- Indulás után
- A weboldal projekt 3 alappillére
- Érdeklődőszerzés
- Élményteremtés
- Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
- Vevőgondozás
- Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
- Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
- Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
- Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
- Gyakorlati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?
- Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni? – 1. rész
- Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni – 2. rész
- Gyakorlati projektmenedzsment: Milyen teendők várnak rád?
- Feladatok, felelősök és buktatók
- A projekt komplexitását növelő tényezők
- Tévhitek a weboldalprojekttel kapcsolatban
- Kivitelezés: 1. rész
- Kivitelezés: 2. rész
- Kivitelezés: 3. rész
- Kivitelezés: 4. rész
- Tesztelés: 1. rész
- Tesztelés: 2. rész
- Tesztelés: 3. rész