gyarkolati projektmenedzsment

Gyakorlati projektmenedzsment 2. rész – Online bozótvágás 20. rész


Ha elolvastad a gyakorlati projektment első részét, és úgy döntöttél Te is magad menedzseled online projekted, most nézzük kikkel fogsz együtt dolgozni!

 

Amikor az átlag üzlettulajdonos weboldal kivitelezőt keres, rendszerint egy mindenhez “is” értő szakemberre vágyik, aki végeredményben remélhetőleg egy olyan produktumot szállít, ami kipipálja minden elvárását.

Hogy tisztább képet kapj, érdemes sorra venni részletesebben, hogy milyen szaktudásokra lenne szüksége ennek a géniusznak, aki mindezt képes lenne egyedül leszállítani.

Üzleti stratéga

Ő az, aki sok-sok üzlet felfuttatása mellett bábáskodott már és azonnal kiszúrja a gyenge pontokat az üzleti koncepciódban. Hideg fejjel, számok mentén gondolkodik, képes felmérni a célpiac méretét és a fizetőképes kereslet nagyságát. Hosszútávú víziót vázol fel, amit visszabont a cél eléréséhez szükséges lépésekre. Racionalizálja a terveket, és csak azoknak az ötleteknek ad zöld utat, amelyek valós piaci igényekre alapozottak.

Marketinges

Átlátja az üzlet számára megfontolandó marketingcsatornák működését, érti azok kapcsolódását a weboldalhoz. Olyan hirdetési stratégiában gondolkodik, amivel rövid időn belül képes beazonosítani az üzlet ajánlata iránt leginkább érdeklődőket, ezáltal racionalizálva a reklámköltést. Már a weboldal tervezési szakaszában megalkotja a tartalomstratégiát, összerakja az értékesítési folyamatot, definiálja a legfontosabb eredménymutatókat, ami alapján követni tudja a weboldal teljesítményét. Létrehozza az ideális ügyfél profilját, a márkakommunikációs irányelveket.

Az ügyfelektől begyűjtendő adatok ismeretében biztosítja, hogy az adatkezelés a törvénybe előírtaknak megfelelően valósuljon meg. Felvázolja az ideális vásárló életútját, az élményteremtés mikéntjét, az üzlettel való első érintkezéssel kezdődően az újravásárlásig és az ajánlásig. A későbbiekben, a már éles oldalon monitorozza a látogatók viselkedését és optimalizálási javaslatokat tesz a nagyobb eredményesség elérése érdekében. Kidolgozza az egyedi és szezonális vásárlócsalogató ajánlatokat.

Szövegíró

A szövegíró számára nem jelent gondot, hogy a marketinges által felvázolt stratégiára alapozva ajánlatodat a lehető legcsábítóbb módon kommunikálja az érdeklődők felé, megírja a tökéletes e-mail sorozatot, a telefonos és ügyfélkezelési szövegsablonokat. Priorizálja a tartalmat, felsorakoztatja a kínált termék/szolgáltatás összes előnyét, tulajdonságát, leírja a folyamatot, hadrendbe állít minden bizalomnövelő tényezőt. Szinte belelát az ügyfelek fejébe és az ő kételyeikre, kérdéseikre ad tökéletes válaszokat úgy, hogy közben azt érezzék az üzlet pozicionálásán keresztül, hogy csak itt találhatják meg igényeikre a megfelelő megoldást.

Felhasználói élmény tervező (User Experience Designer vagy röviden UX tervező)

A tökéletes szövegezés mentén azon dolgozik, hogy a weboldal elemei úgy legyenek elrendezve, hogy az a vásárló elsődleges célját és így az üzlet eredményességét a leginkább szolgálja. Már korai szakaszban tesztelhetővé teszi a működést, kattintható, drótváz alapú, stilisztikus prototípusokon keresztül. Mindezt anélkül, hogy a design színességével zavarná meg a működés átgondolását és jelentős összegeket kellene fektetni a fejlesztésbe. Ügyfélinterjúkon keresztül valós visszajelzéseket gyűjt, ami korai fázisban engedi korrigálni az esetleges tervezési hibákat.

Designer

gyakorlati projektmenedzsment - design

Ő az, aki definiálja a márka online arculatát a marketing- és kommunikációs stratégiában meghatározottak mentén. Megalkotja a weboldal elemi összetevőit, ami a jövőben újabb aloldalak gyors létrehozására is lehetőséget ad, majd ezekből létrehozza a tényleges designt. Olyan módon szállítja le a megalkotott grafikákat, hogy az a fejlesztő számára már előkészített állapotban legyen. A weboldal jövőbiztossá tételének érdekében elsősorban mobileszközökre tervez. 

Még nem teljes a lista, az utolsó két projektszereplővel, és tovább hasznos tudnivalókkal a jövőheti részben ismerkedhetsz meg!

Hogy repül az idő! A maival együtt, már 20 bozótvágás részből olvashatsz blogunkban:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés
  8. Kivitelezés
  9. Indulás után
  10. A weboldal projekt 3 alappillére
  11. Érdeklődőszerzés
  12. Élményteremtés
  13. Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
  14. Vevőgondozás
  15. Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
  16. Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
  17. Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
  18. Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
  19. Gyarkolati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!