Weboldal építés

Gondold meg kétszer, milyen alapokra építkezel – Sablon vagy egyedi kód? 1/2. – Online bozótvágás 35. rész


Kész a dizájnterved, de hogyan folytatódjon a weboldal építés?

A weboldal építés ezen szakaszában újabb komoly döntés előtt állsz, mely alapvetően meghatározza, hogy a következő pár évben mennyire leszel képes eredményeket hozni! Sablont és „page buildert”, vagy egyedi kódolást válassz a kivitelezésnél?  Folytatásos cikkünk elolvasása után nemcsak az összekattintgatós oldalépítők és az egyedi kódolás közötti különbségekkel kerülsz tisztába, de azt is tudni fogod, számodra melyikük lesz a megfelelő megoldás!

Újabb fordulóponthoz értél a weboldal építés menetében

A következő néhány oldalon egy kivitelezés szempontjából nagyon érzékeny témát fogunk boncolgatni. A téma érzékenysége a sablonokat és page buildereket (összekattintós weboldalépítő) használó-, és az egyedi programozásban hívő kivitelezők eltérő véleményéből fakad. Előre leszögezem, hogy én az utóbbiak táborát gyarapítom, így kicsit elfogult vagyok a témában, de igyekeztem összegyűjteni az érveket és ellenérveket mindkét oldalon. A konklúzió levonását meghagyom neked.

Attól az úttól most eltekintenénk, hogy magad valósítod meg az oldalad, mert tapasztalatok nélkül az valahogy úgy festene, mintha beszállnál a Forma-1-be és a rajtkockánál még autód sem volna. A többi versenyző pedig már a versenyt is befejezné, mire te valamiféle guruló szerkezetet elkezdenél összerakni. Vállalkozóként elsősorban jó vállalkozóvá kell válnod, nem jó webessé, vagy minden egyébbé. Ne aprózd el az erődet, hagyd csak ezeket a munkákat azokra, akik ebből élnek. Ha valaki vállalkozásban gondolkodik, de egyelőre csak szeretné kóstolgatni az online világot, nyugodtan próbálkozzon mondjuk egy page builderrel, hogy ismerkedjen az ökoszisztémával. Azonban! Amit borítékolhatok: ha egyedül kíván elindulni, nem fog megközelítőleg sem olyan eredményeket elérni hosszú ideig, akár évekig is, mint ameddig eljuthatott volna profi segítséggel.

Mielőtt továbbmennénk, érdemes tisztáznunk, hogy mit is értünk sablonnal, page builderrel és egyedi kóddal készült oldalak alatt. Minden esetben egy kész tartalomkezelő rendszert veszünk alapul és a további eszmefuttatás csak a weboldal egyedi megjelenésének és funkcionalitásának lehetséges megvalósítási módozatait taglalja.

 

 

Sablon

Mit takar a sablon szó a weboldal építés vonatkozásában? Olyan előre elkészített, tematikus weboldal mintákat, amelyek jellemzően kisebb összegért megvásárolhatóak és lehetőséget nyújtanak a személyre szabásra a képek, színek és tartalmak módosításával. Alapvetően nem rossz az elgondolás és lehet olyan cél, amikor egy sablonra épülő oldal is megfelelő. Ezeket a sablonokat azonban sokan megvásárolják (akár a konkurensed is), így nehéz megkülönböztetni magad, és nem konkrétan a te igényeidhez szabottan készülnek, ezért használatuk kompromisszumokkal jár.

Page Builder

A manapság divatos, összekattintgatós oldalépítőkkel, a szaknyelvben „page builderekkel” épített weboldalak előnye, hogy rengeteg előre legyártott, univerzális, beépülő modult tartalmaznak. Ez azért van így, mert ameddig a sablonoknál jellemzően egy konkrét célra készítik fel a rendszert (pl. ingatlanos oldal), a page buildereknél még a cél sem adott. A sok modul meglétével érhető el, hogy ezeket bármilyen témájú oldal megépítésénél szükség szerint, egyszerűen be lehessen illeszteni, felgyorsítva a kezdeti munkát. A nem használt modulok viszont lassítják az oldal betöltési sebességét, mert a kódjuk továbbra is szerepel az oldalon, attól függetlenül, hogy vizuálisan nem jelennek meg. Emellett a builderes oldalak későbbi, egyedi igény szerinti bővíthetősége is meglehetősen nehézkes

Egyedi fejlesztés

Az egyedi kóddal írt oldalak jelentik a legideálisabb megoldást a weboldalak készítéséhez a legtöbb esetben, lévén, nincs semmiféle felépítésbeli kötöttségünk mint a sablonoknál vagy buildereknél. Bár ilyenkor nem kerülheted el a fejlesztői támogatást, viszont a többletköltség hamar megtérülhet a személyre szabottabb felhasználói élményből fakadó magasabb konverzió, a költséghatékonyabb üzemeltetés és bővíthetőség által.

 

Hát én immár mit válasszak?

Most, hogy már tisztáztuk a fontos fogalmakat, folytassuk azzal, mi számít optimális végeredménynek, a választott megoldástól függetlenül. A stabil, skálázható, sebesség optimalizált technikai háttér elengedhetetlen a látogatók lemorzsolódásának elkerülésére. Ezeknek a kritériumoknak az oldal indulása után is mindig meg kell felelni. Bármennyire eredményesen dolgozol a konverziónövelés terén, ha nem megfelelő alapokkal indulsz vagy később bővítményekkel pakolod tele az oldalt, előfordulhat, hogy több látogatót veszítesz majd, mint amennyit egyéb fejlesztéseid révén nyersz. Amennyiben pedig oldalad kivitelezése nem a bővíthetőség jegyében valósult meg, úgy kínszenvedés lesz bármilyen új funkcionalitás beépítése az indulást követően.

Ha eddig velem tartottál, akkor már tudhatod, hogy egy weboldal megvalósítása sosem a technikai alapokat adó megoldás kiválasztásával, hanem az üzleti-, marketing- és tartalomtervezéssel kezdődik. Ezért sem szabad egy olyan weboldal kivitelező mellett döntened, aki kérdezés nélkül megvalósít számodra valamit, hiányos tervek alapján, az általa perferrált rendszerrel. Kész tervekkel kell rendelkezned, hogy egyáltalán eldönthető legyen, milyen alapok megfelelőek számodra és tudnod kell, hogy aktuális kiviteleződ képességeinek hol vannak a határai. A marketinges feladatokat bízd marketingesre, a megvalósítást pedig a számodra ideális weboldal megoldásban járatos szakemberre.

Sorra kell vennünk, hogy weboldal építés esetén mik az egyes lehetőségek pozitívumai és negatívumai.

Alapvetően mindegyik kiindulási alapnak megvan a létjogosultsága bizonyos esetekben, ezért a legjobb ha felállítunk egy szempontrendszert, ami segít, hogy mikor melyiket érdemes választanod. Maradj velünk, mert ezeket a szempontokat cikkünk második epizódjában töviről hegyire kifejtjük, hogy számodra is egyszerűvé váljon a választás! 

Innen könnyedén eléred a cikksorozat eddigi részeit:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés
  8. Kivitelezés
  9. Indulás után
  10. A weboldal projekt 3 alappillére
  11. Érdeklődőszerzés
  12. Élményteremtés
  13. Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
  14. Vevőgondozás
  15. Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
  16. Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
  17. Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
  18. Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
  19. Gyakorlati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?
  20. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni? – 1. rész
  21. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni – 2. rész
  22. Gyakorlati projektmenedzsment: Milyen teendők várnak rád?
  23. Feladatok, felelősök és buktatók
  24. A projekt komplexitását növelő tényezők
  25. Tévhitek a weboldalprojekttel kapcsolatban
  26. Kivitelezés: 1. rész
  27. Kivitelezés: 2. rész
  28. Kivitelezés: 3. rész
  29. Kivitelezés: 4. rész
  30. Tesztelés: 1. rész
  31. Tesztelés: 2. rész
  32. Tesztelés: 3. rész
  33. A weboldal tényleges megtervezése: 1. rész
  34. A weboldal tényleges megtervezése: 2. rész

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!