weboldal konverzió szintjei - diagram eltérő eredményekről

A weboldal konverzió szintjei – oldalad termeli, vagy égeti a pénzt? – Online bozótvágás 45. rész


Ahogy az előző részben ígértük, mai témánk egy igazán fogós kérdés köré épül. A weboldalad termeli, vagy égeti a pénzt?

Sokszor kitértem már eddig a konverziós szint mérésének fontosságára és arra, hogy mennyire kritikus, hogy elérjük a weboldal konverzió szintjében legalább az iparági átlag konverziós arányt. Ezen tényező egy-egy százaléknyi változásának üzletünkre gyakorolt tényleges hatásáról ugyanakkor eddig kevés szó esett.

A weboldal konverzió szintjei – avagy nyereséges vagy veszteséges?

 

Életmentő: Ezalatt csődbe mehetsz!

Van az a konverziós szint, ami mellett bármekkora forgalmat is terelsz oldaladra, egyszerűen csak a pénzt öntöd egy olyan üzletbe, ami soha nem fog megtérülni számodra. Ilyenkor valami fundamentálisan rossz van a koncepcióddal, vagy a terméked nem jó, vagy az ahogyan prezentálod

Ha ez a helyzet áll fenn, jobb ha mihamarabb a végére jársz az okoknak, mert rövid időn belül nagyon kellemetlen, vagy akár csődközeli helyzetben találhatod magad. Ha nem mérsz konverziót, lehet még arra sem jössz rá, hogy mi áll a bukásod hátterében. Az egyedüli célod ilyenkor az lehet, hogy minél hamarabb evezz nyugalmasabb vizekre és legalább azt a konverziós szintet érd el mindenáron, ahol weboldalad már nem lesz veszteséges. Ezzel időt nyerhetsz magadnak, hogy jobban kivesézd a problémákra adható igazán jó válaszokat.

Profitnövelő

Ha már stabilan bevételt termel az oldalad, akkor nyugtázhatod, hogy a célközönségnél betalált amit kínálsz és a tálalással sincs különösebb gond.

boldog csapat

Azonban még ekkor is megeshet, hogy óriási, további kiaknázatlan profitpotencállal bír az weboldal. Költségszerkezetedtől függően, minél kevésbé foglalkoztál eddig tudatosan a weboldal konverzió optimalizálásával, annál nagyobb arányú, akár 80-100%-kos profittöbletet is hozhat már 1%-nyi konverziójavulás is. Az ilyen esetekben ez a növekmény jellemzően már kevés fejlesztési költéssel is elérhető, így racionalizálva a befektetést. Gondolom kevés olyan vállalkozó van, aki nem tudna mit kezdeni ekkora plusz bevétellel.

Profitmaximalizáló: csökkenő eredményesség

A webodal konverzió optimalizálásnál is van az a szint, amin javítani már csak nehezen tudsz és egyre kisebb a megtérülése az optimalizálásra fordított kiadásoknak. Ilyenkor jellemzően a kínálati oldal csiszolására érdemes áthelyezni a fókuszt a további bevételnövekedés eléréséhez. Ha csak szigorúan a profitot nézzük, úgy is növelhető a nettó bevételed, ha magasabb profittartalmú termékeket értékesítesz, vagy sikerül a költségeiden faragni. Mindenesetre ha már ebben a szakaszban jársz, már kevésbé leszel nyomás alatt. Egy érett, kiforrott ajánlattal rendelkező cég tulajdonosa leszel, akit imádnak a vevők és általában ehhez vaskos árbevétel is szokott társulni, ami nem egy kellemetlen szituáció.

üzletember laptop előtt - weboldal konverzió

 

Innen könnyedén eléred a cikksorozat eddigi részeit:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés
  8. Kivitelezés
  9. Indulás után
  10. A weboldal projekt 3 alappillére
  11. Érdeklődőszerzés
  12. Élményteremtés
  13. Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
  14. Vevőgondozás
  15. Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
  16. Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
  17. Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
  18. Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
  19. Gyakorlati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?
  20. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni? – 1. rész
  21. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni – 2. rész
  22. Gyakorlati projektmenedzsment: Milyen teendők várnak rád?
  23. Feladatok, felelősök és buktatók
  24. A projekt komplexitását növelő tényezők
  25. Tévhitek a weboldalprojekttel kapcsolatban
  26. Kivitelezés: 1. rész
  27. Kivitelezés: 2. rész
  28. Kivitelezés: 3. rész
  29. Kivitelezés: 4. rész
  30. Tesztelés: 1. rész
  31. Tesztelés: 2. rész
  32. Tesztelés: 3. rész
  33. A weboldal tényleges megtervezése: 1. rész
  34. A weboldal tényleges megtervezése: 2. rész
  35. Sablon vagy egyedi kód? 1/2.
  36. Sablon vagy egyedi kód? 2/2.
  37. Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 1/2.
  38. Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 2/2.
  39. Forgalomterelés és optimalizálás
  40. A forgalom fajtái
  41. Csatorna dilemma: organikus kontra fizetett forgalom
  42. Tesztelés a weboldal indulása után
  43. Tesztelés a weboldal indulása után 2. rész
  44. Célkitűzés és mérési rendszerek

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!