értékesítés javítása - emelkedő grafikon telefonon

Értékesítés javítása tesztekkel – 1 rész – Online bozótvágás 46. rész


Minden eddigi előkészítés ezt a pillanatot alapozta meg, végre sikerül betekintést nyerned vásárlóid fejébe és rohamléptekkel megindulhatsz a magasabb konverziós szintek irányába. Mai feladatunk az értékesítés javítása.

Az értékesítés javítása hirdetésekkel

Elsőként a már sokat emlegetett hirdetések tesztelését vesszük sorra. Miért éppen a hirdetésekkel kezdünk? A hirdetésekkel már akkor hatékonyan tudod tesztelni értékajánlatodat, amikor még talán nincs is mit értékesítened, csak mondjuk egy landing oldal, ahol a látogatók jelezhetik érdeklődésüket a termék iránt. A visszajelzések ebben a fázisban történő begyűjtése (például a korábban bemutatott 5 lépéses validációs sprinttel) még értékesebb, mintha már egy kész termékkel állnál piacra és akkor kezdenéd el tesztelni, hogy valóban lesz-e rá kereslet. Gondolj bele, hogy mennyi időt és energiát spórolhatsz azzal, ha korán megtanulod célpiacod preferenciáit. Ezzel szemben ha óriási erőforrásokat ölsz egy nem, vagy csak részben jól teljesítő termék fejlesztésébe, sokat bukhatsz.

Az értékesítés javítása hirdetések és csatornák A/B tesztelésével

A hirdetések teszteléséhez érdemes sorra venned, hogy terméked a célközönség mely fájdalompontjaira nyújt megoldást és ezeket szerepeltesd a hirdetés szövegezésében, illusztrációiban. Minél több változat készül, annál nagyobb lesz az esélye, hogy lesz majd olyan verzió, ami teljesítményben kimagaslóan szerepel a többi változathoz képest. A hirdetések változatainál néhol elég csak minimálisan módosítani a szövegen, vagy a képi tartalmon, és máris látható eltérés mutatkozik majd meg a tesztek eredményeiben.

Ez az információ nemcsak a hirdetési büdzsé hatékonyabb eltöltésében segít téged. Ha látod, hogy melyek azok a cselekvés ösztönzők, amik leginkább megmozgatják a célközönséged, az támpontul szolgálhat a weboldalon belüli tartalom optimalizálásához is. Nyilván a legégetőbb fájdalompontra történő megoldás kell hogy szerepeljen a legelőkelőbb helyen és ezt kell boncolgatni a legapróbb részletekbe menően is.

Általános praktika, bármilyen marketingköltés optimalizációjához a “teszteld kicsiben, mielőtt a szélesebb közönséghez szólnál” elve. Ennek mentén nem költjük el a teljes marketingbüdzsét egy adott csatornán mindössze egy darab hirdetésre a kampányok során, hanem több verziót tesztelünk a célközönség szeletén és a jól teljesítőt futtatjuk tovább.

Posztok A/B tesztelése

A posztok teljesítményének optimalizációjához is kitűnő megoldás az A/B tesztelés, melyre számos módod nyílik. Ha ritkábban posztolsz és nagy a követőtáborod, akkor hirdetésekkel is tesztelheted a poszt tartalmát kisebb közönségen, mielőtt a teljes tartalmat publikálnád mindenki számára. Mivel a hirdetések engedélyezése jellemzően nem azonnal történik meg, gyakori posztolás esetén van lehetőséged a posztok közzététele előtt beállítani, hogy csak bizonyos földrajzi helyek környékén legyen látható a tartalmad. 

Posztcélzási lehetőségek egy új poszt közzétételekor a Facebook oldalakon. Forrás: Facebook

Ily módon pár városra célozva különböző posztverziókat, hamar láthatod a célközönség reakcióit, mielőtt mindenki számára elérhetővé teszed a végleges posztot. 

A technika bizonyítottan működik, ugyanakkor az értékesítés javítása révén időt és körültekintő menedzsmentet igényel. Igazán hatékonyan legalább egy többezres követőtábor esetén alkalmazható a korábban említett mintavételi nagyság szükségessége miatt. Ha követőid száma még alacsony, viszont van büdzséd a hirdetéseken keresztüli poszttartalom tesztelésre, még mindig nem maradsz eszköz nélkül a gyors növekedéshez és a hatékony forgalomtereléshez.

Weboldal tartalomtesztelés

A mérésre felkészített weboldaladdal pontosan tudni fogod, mi történik a látogatóiddal és nemcsak érzésre próbálsz fejlesztéseket eszközölni, így óriási baklövéseket kerülhetsz el, amiért a pénztárcád lesz hálás. Ha konkrét számok mentén fejleszted tovább az oldalt, azonnal láthatóvá válik, hogy mi működik és mi nem. Rendszeresen ellenőrizd az oldal analitikai adatait (pl. Google Analytics-ben a leglátogatottabb oldalakról és az azokon eltöltött időről), gyűjts visszajelzést  a vásárlóktól és ezekre építve generálj fejlesztési ötleteket. Ezeket priorizálva kell javítanod az oldalt, gyártanod tartalmat, illetve A/B tesztek formájában új koncepciókat megvizsgálni és az eredmények kiértékelése mentén optimalizálni. 


Ha van egy értékesítés szempontjából kritikus oldal (pl. rendelés) és alacsony az ott eltöltött idő, valamint nagy arányú a lemorzsolódás, többféle módon is megpróbálhatod a továbblépéshez szükséges cselekvés elősegítését. A mérésre és a számokra alapozott fejlesztési szemlélet ugyanígy alkalmazható a hirdetések terén is. A hirdetések A/B tesztelésével, a célszegmenseket alcsoportokra bontva, a különböző értékajánlatokat megvizsgálva érdemes érdeklődőket szerezni. Ezzel a megoldással leszűkíted a célközönséget, akinél betalál üzeneted, másrészt feltárásra kerül az az értéküzenet-kommunikációs mód, ami a leghatékonyabban működik.

A célszegmenst megfogó kommunikációs stílus hirdetéseken keresztüli szűkítésével újabb támpontokhoz juthatsz, hogyan építhetitek tovább az oldal tartalmát kivitelezőiddel. Ha például fájdalomelkerülés orientált módon szövegezitek a hirdetéseidet mert a tesztek szerint erre kapják fel a legjobban a fejüket, akkor ilyen módon kell kommunikálnod a továbbiakban is.

Előnyfókuszú célú vs. veszélyekre apelláló szöveg:

  • A verzió címsora: Termékünkkel te lehetsz a piacvezető (nyereségorientált kommunikáció)
  • B verzió címsora: Termékünkkel elkerülheted, hogy konkurenseid lekörözzenek (fájdalomelkerülés orientált kommunikáció)

Maradj velünk, mert a következő részben a landingoldalak, a vásárláshoz kapcsolódó upsellek és tartalomtesztelési szempontok kivesézése mellett ahhoz is adunk tippeket, hogy milyen nyomon indulj el, ha tanácstalan vagy.

 

Innen könnyedén eléred a cikksorozat eddigi részeit:

  1. Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
  2. Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
  3. Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
  4. Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
  5. Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
  6. Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
  7. Marketing szövegírás és grafikai tervezés
  8. Kivitelezés
  9. Indulás után
  10. A weboldal projekt 3 alappillére
  11. Érdeklődőszerzés
  12. Élményteremtés
  13. Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
  14. Vevőgondozás
  15. Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
  16. Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
  17. Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
  18. Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
  19. Gyakorlati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?
  20. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni? – 1. rész
  21. Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni – 2. rész
  22. Gyakorlati projektmenedzsment: Milyen teendők várnak rád?
  23. Feladatok, felelősök és buktatók
  24. A projekt komplexitását növelő tényezők
  25. Tévhitek a weboldalprojekttel kapcsolatban
  26. Kivitelezés: 1. rész
  27. Kivitelezés: 2. rész
  28. Kivitelezés: 3. rész
  29. Kivitelezés: 4. rész
  30. Tesztelés: 1. rész
  31. Tesztelés: 2. rész
  32. Tesztelés: 3. rész
  33. A weboldal tényleges megtervezése: 1. rész
  34. A weboldal tényleges megtervezése: 2. rész
  35. Sablon vagy egyedi kód? 1/2.
  36. Sablon vagy egyedi kód? 2/2.
  37. Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 1/2.
  38. Amit még érdemes tudnod: a weboldalak technikai háttere 2/2.
  39. Forgalomterelés és optimalizálás
  40. A forgalom fajtái
  41. Csatorna dilemma: organikus kontra fizetett forgalom
  42. Tesztelés a weboldal indulása után
  43. Tesztelés a weboldal indulása után 2. rész
  44. Célkitűzés és mérési rendszerek
  45. Weboldal konverzió szintjei

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!