Ha a korábbi részek során is vévig velünk tartottál, mostanra biztosan kicsit tele van a fejed a kivitelezés során rád váró sok feladattól. Ne aggódj, csupán addig tűnik bonyolultnak az egész folyamat, míg hozzá nem kezdesz. Elérkeztünk a gyakorlati megoldásokat kiveséző cikkekhez, ahol szépen sorban minden kérdésed megválaszolásra kerül.
A következő hetek során megjelenő részek abban segítenek majd téged, hogy akár már az üzleti koncepció részletekbe menő kidolgozása előtt, pár órás időráfordítással gyors visszajelzést kaphass a felvevőpiac nagyságáról. Azt is felmérjük majd, milyen bevételekre számíthatsz és mennyire nagy a verseny a célpiacon. Ezt követően pedig a kivitelezés tényleges lépéseit is végigvesszük.
ELŐKÉSZÍTÉS
Üzleti modell validálása
Üzleti felkészültség megállapítása
Az alapos felkészülés fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Ismerned kell a célpiacod, a konkurenciád, és tudnod kell kitűnni valamivel a tömegből.
Ideális esetben már azelőtt bizonyítottad, hogy van kereslet arra, amit kínálsz, mielőtt egyáltalán weboldalprojekt indítására szántad volna el magad. És jó, ha ez a kereslet egy számottevő nagyságú csoport adataiból mutatkozott meg, nem csak az elfogult ismerősök / családtagok véleménye alapján. Amellett, hogy a kereslet igazoltnak bizonyul, még hitelesnek is kell lenned, ezért nem árt ha a saját szakterületeden jó referenciákkal rendelkezel.
Amin még nagyon el lehet csúszni, az az árazás. Kell, hogy legyen megfelelő árrés még az előre nem kalkulálható költségek fedezésére is, ellenkező esetben a hőn vágyott vállalkozói szabadság kellemetlenebbé tud válni, mint azt gondolnád. Itt az alkalmazotti léttel szemben a saját vagyonoddal felelsz azért, ha valami nem a terv szerint alakul. Éppen ezért nem árt, ha rendelkezel tartalékokkal a kellemetlen helyzetek kivédésére.
Pontosan tudnod kell, hogy hol találod ügyfeleidet és hogyan kezeled felmerülő igényeiket. Ha mindezeket még nem tártad fel, ajánlom lépj egy lépést hátra, mielőtt felkészületlenül belevágnál online bizniszed elindításába. Nem kell 100 oldalas üzleti tervben gondolkodnod, viszont fontos, hogy ne legyenek vakfoltjaid, mielőtt vásárra vinnéd a bőröd.
A korábbi 25 részért sem kell messzire menned:
- Bozótvágás az online vállalkozások dzsungelében
- Mik az esélyeid, ha online vállalkozol?
- Tanulj gyorsan, hogy az élre törhess
- Mitől függ, hogy siker vagy rémálom lesz számodra az online vállalkozás?
- Szükséged van egyáltalán weboldalra vagy elég lehet egy Facebook oldal is?
- Egy sikeres weboldal projekt életszakaszai: Előkészítés
- Marketing szövegírás és grafikai tervezés
- Kivitelezés
- Indulás után
- A weboldal projekt 3 alappillére
- Érdeklődőszerzés
- Élményteremtés
- Konvertálás: Érdeklődőkből vevők
- Vevőgondozás
- Eredményességet befolyásoló tényezők: márka, pozicionálás és szöveges tartalom
- Eredményességet befolyásoló tényezők: megjelenés, használhatóság, hatékonyág, betöltési sebesség
- Kivizetelző választás: Velük vagy nélkülük?
- Kivitelező választás: Időhorizontok és kivitelezők
- Gyakorlati projektmenedzsment: Miért menedzseld saját magad a projektet?
- Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni? – 1. rész
- Gyakorlati projektmenedzsment: Kikkel fogsz együtt dolgozni – 2. rész
- Gyakorlati projektmenedzsment: Milyen teendők várnak rád?
- Feladatok, felelősök és buktatók
- A projekt komplexitását növelő tényezők
- Tévhitek a weboldalprojekttel kapcsolatban