A weboldal készítés folyamata lépésről lépésre

Egy jól megtervezett weboldal mögött sokkal több van, mint esztétikus design. Egy jó weboldal látogatókat hoz, segít megismerni a céget és a termékeket / szolgáltatásokat, támogatja a brand építést, az értékesítést és a marketing folyamatokat. Ahhoz, hogy egy weboldal az előbb felsorolt területeken jól teljesítsen, megfelelő tervezésre van szükség.

Az alábbiakban bemutatásra kerülő weboldal készítés lépések segítenek megérteni a teljes fejlesztés folyamatát, hogy mit miért teszünk és hogyan tudjuk elérni, hogy a végeredmény ne csak esztétikus, de a cég számára hasznos is legyen.

A weboldal készítés folyamatának megismerése segíti ügyfeleinket abban, hogy pontosan lássák mi fog történni és támogatni tudják munkánkat azzal, hogy az egyes folyamatokhoz biztosítják a szükséges információkat.

Lássuk tehát a weboldal készítés folyamatát lépésről-lépésre:

1. lépés – stratégiaalkotás

Ebben a részben leülünk az ügyféllel és megpróbáljuk megismerni az iparágat, amelyben a cég működik, megérteni a weboldal fejlesztés mögötti okokat, a weboldal célját és helyét az üzleti és marketing folyamatokban.

Fontos látnunk, hogy ha a weboldal elkészül, akkor milyen versenytársak mellett kell helyt állnia (konkurencia elemzés), milyen főbb kereső kifejezésekre kell jól teljesítenie (kulcsszóelemzés). Melyek azok a főbb tartalmi elemek és funkciók, amelyekre szükség van.

Meg kell ismernünk a célközönséget, akiknek a weboldal készül. Milyen nyelven beszélnek, mennyi idősek, milyen érdeklődési területeik vannak, hogyan szerzik az információt, milyen eszközt használnak. Mindez azért fontos, hogy kifejezetten a célközönség igényeire tudjuk az oldalt szabni.

Fontos látnunk, hogy a cégvezetésnek, illetve a marketing vezetőknek milyen elvárásaik vannak a weboldallal szemben, mik a korábbi weboldal hiányosságai, amelyeket javítani szeretnének.

Tudunk kell azt is, hogy a készülő weboldal szerepe pontosan mi lesz a marketing stratégiában. Brand-et épít, értékesíteni fog, szakértői szerepet növel, feiratkozókat gyűjt, kapcsolatot tart az ügyfelekkel, vagy csak egész egyszerűen bemutatja a céget és referenciáit. Ezek az információk kulcsfontosságúak a következő tervezés lépés előtt.

2. lépés – tervezés

Ebben a részben definiáljuk az oldal struktúrát, megtervezzük a menüszerkezetet. Ez segít annak feltérképezésében, hogy milyen típusú és mennyiségű anyagra lesz majd szükség a weboldal tartalommal való feltöltéséhez.

Ebben a részben döntjük el, jórész az ügyfél igények, a menüstruktúra és a funkcionalitástól függően, hogy milyen technológiát, milyen tartalomkezelő rendszert fogunk használni. Az utóbbi években a weben magasan a legnépszerűbb tartalomkezelő rendszer a WordPress. Az alaprendszer stabil és biztonságos és megfelelő kompetenciákkal rendelkező fejlesztő mellett professzionális weboldalak elkészítését teszi lehetővé. Az esetek többségében ezt szoktuk ügyfeleinknek javasolni.

A tervezés rész kimenete egy teendő lista, amely összeszedi, hogy pontosan milyen feltöltendő anyagokra lesz szükség a weboldalra. Minél összetettebb egy weboldal, annál több információra van szükség a feltöltéséhez. A bemutatkozás, szolgáltatás és termék leírások mellett nem szabad megfeledkezni az ügyfél ajánlások, tanúsítványok, blog cikkek, termék fotók, adatvédelmi nyilatkozat és jogi nyilatkozat elkészítéséről sem.

3. lépés – design

A weboldal összetettségétől függően a design önmagában több lépésből is állhat. Vannak olyan esetek, mikor határozott kérés, hogy a weboldal valamilyen kész sablon vagy annak módosított változat alapján készüljön. Míg más esetekben drótvázakkal majd azt követően egyedi grafikai tervekkel folytatjuk a munkát.

A lényeg az, hogy ebben a lépésben megszülessen a nyitólap valamint az aloldalak pontos grafikai terve, amely alapján már ügyfelünk is látni fogja, pontosan hogyan fog kinézni a weboldal.

A grafikai tervek olyan formátumban készülnek, ami még lehetővé teszi a viszonylag gyors változtatások elvégzését, ezért ebben a fázisban arra törekszünk, hogy a lehető legközelebb kerüljünk a végleges kinézethez. A követkő fejlesztés szakasz csak a jóváhagyott design tervek után kezdődik el.

4. lépés – fejlesztés

A kész és jóváhagyott weboldal grafikai tervekből ebben a fázisban egy működőképes, kattintható weboldal készül, amely mögött már egy modern tartalomkezelő rendszer lesz, lehetővé téve a szövegek, képek és egyéb anyagok feltöltését.

A programozási fázis végeztével a weboldal már reszponzív is lesz, lehetővé téve, hogy minden eszközön, mobilon és asztali gépen is maximális felhasználói élményt nyújtson.

A fejlesztés része az egyedi funkciók megvalósítása, valamint az oldal technikai keresőoptimalizálása, amely felkészíti a site-ot arra, hogy indulás után jó eséllyel pályázzon az előkelő Google helyezésekre.

5. lépés – tartalom feltöltés

A weboldal tartalomkezelő rendszere segítségével feltöltjük a végleges képeket és szövegeket az oldalra. A menüpontok, a blog, a hírek, a letölthető dokumentumok, a képgaléria, az ügyfél ajánlások és minden egyéb tartalom a helyére kerül.

6. lépés – tesztelés és site indítás

Ebben a fázisban teszteljük a weboldal működését, reszponzívitását a legnépszerűbb böngészőkben és a legnépszerűbb felbontásokon annak érdekében, hogy ne éles üzemben jöjjön ki ha hiba van.

Ha nem találunk hibát, akkor az ügyféllel közösen egyeztetett időpontban a weboldal élesítésre kerül, mostantól mindenki számára elérhető. Indítás előtt közvetlenül kivesszük az oldalból a Google tiltást, beállítjuk a Google Analytics és egyéb szükséges követőkódokat valamint a Google Search Console-t, amivel mérni tudjuk az oldal teljesítményét és hibamentességét.

7. lépés – üzemeltetés

A weboldal indítása után a munka nem fejeződik be. A mai modern oldalak rendszeres karbantartást, folyamatos üzemeltetést igényelnek. A tartalomkezelő rendszer frissítéseit el kell végezni, kisebb-nagyobb módosításokat kell elvégezni az oldalon annak érdekében, hogy folyamatosan biztonságos és megfelelően hatékony legyen.

Hogyan tovább?

Most 2019-ben, amikor már minden cégnek van weboldala és az iparágak erősebb szereplői megfelelő büdzsével is rendelkeznek a folyamatos online marketinghez, egy újonnan induló weboldal önmagában nem fogja tudni felvenni a versenyt a legjobbakkal. Folyamatos tartalomgyártásra, keresőoptimalizálásra, linképítésre, egy szóval online marketingre van szükség ahhoz, hogy az élvonalban legyünk. Cégünk ebben is segíteni tudja ügyfeleit, forduljon hozzánk bizalommal!

DX Labz