Miért nem látogatja senki a weboldalak 90%-át


Eljött a nagy nap és elkészült a weboldalad, lehet várni a tóduló látogatókat… vagy mégsem? Sok weboldal tulajdonos beleesik abba a hibába, hogy rengeteg energiát öl oldala elindításába, aztán karba tett kézzel várja az eredményeket, amik azonban mégis elmaradnak. Mi lehet ennek az oka?

  1. Technikai keresőoptimalizálás
    A papírforma az, hogy egy újonnan indult oldal mindenféle marketing nélkül nem fog forgalmat generálni. Ha weboldal fejlesztőtök körültekintően el is végezte a szükséges technikai keresőoptimalizálási lépéseket (indexelés, oldaltérkép feltöltése, keresőszavakkal ellátott oldal- és képnevek, stb.) ez önmagában arra elegendő, hogy a nem optimalizált és statikus, tehát nem frissülő tartalmú oldalaktól előbbre leszel megtalálható a keresőben, de nyilván nem tud egy több száz más oldal által hivatkozott, rendszeresen megújuló tartalmú oldal elé helyezni.  A puszta technikai keresőoptimalizálással kb. az 5-6. oldalig lehet eljutni, ami alapvetően nem rossz zéró aktivitással. De még ez is időbe telik.
  2. Potenciális organikus forgalom
    Az organikus keresési forgalomból akkor tudunk igazán részesülni ha az 1-2. találati oldalig eljutunk, ami nem lehetetlen. Milyen keresési forgalomra lehet is számítani organikusan? Egy ügyfélnél megnéztük a kulcsszókutatás során, hogy egyes kulcsszavakra 10-100 közötti havi keresés van. Megjelöltek 7 kulcsszót amire szerettek volna jól teljesíteni, tehát 70-700 közötti havi keresési mennyiségért szállunk harcba. Az első találati oldal viszi az összes keresés 90%-át, azon belül is az első pár találat a keresések 50-60%-át. Ebből könnyen kikalkulálható, hogy azért ide kemény munka kell, hogy organikusan megfelelő forgalmunk legyen és azokból ügyfeleket szerezzünk. Pláne ha azt is számításba vesszük, hogy a látogatók valószínűleg 5% körül konvertálnak, azaz veszik fel veletek a kapcsolatot vagy vásárolnak ha már az oldalon vannak.
  3. Tartalomgyártás
    A blogolás érdemben organikusan 3-4 hónap múlva hozhat nektek eredményt, de ezen felül a linképítésre is nagy hangsúlyt kell fektetnetek, mert a Google nem érzékeli hitelesnek az oldalt ha mások nem hivatkoznak rá mint megbízható forrásra. Érdemes megnéznetek, hogy milyen tartalmak vannak kiemelkedő pozícióban és hasonlókat vagy még jobbat gyártanotok, mert valamiért ezek hordozzák a legtöbb értékes információt a keresőknek.
  4. Fizetett hirdetések
    Sokan kétségbe eshetnek, hogy most akkor fél évig nem is számíthatnak semmilyen bevételre, de szerencsére a fizetett hirdetések segíthetnek áthidalni ezt a kritikus időszakot.
    Az Adwords-el azonnal a keresési lista tetejére ugorhattok, így lehet forgalom az oldalon és időközben lehet tanulni a látogatókról, finomítani a tartalmon. Ha kijön a matek egyébként az idők végezetéig érdemes a hirdetéseket tolni. Ha egy ügyfélen kerestek mondjuk 10 ezer forintot és 100 Adwordsből szerzett látogatóból 5 veszi fel veletek a kapcsolatot, akikből 1 sikeres tranzakció lesz, akkor max. 100 forintot érdemes fizetni egy kattintásért, de még nem volt profitotok, a járulékos költségekről nem is beszélve. Ha bármelyik tényezőn sikerül javítani nyilván javul a megtérülésetek és egy idő után az időszakosan ingadozó organikus forgalom mellé a fizetett hirdetések stabil, kiszámítható bevételt tudnak generálni. Ugyanez igaz a Facebook-os hirdetésekre is, nyilván további erőfeszítés egy oldalt működtetni, de hamar megtérülhet.
  5. Linképítés
    Linképítés terén az adott kulcsszóra érdemes megnézni, hogy milyen oldalak linkelik a kiemelkedő találatokat ezzel a tool-al:
    https://smallseotools.com/backlink-checker/
    Csak simán beillesztitek mondjuk az adott kulcsszóra 1. pozi linkjét és láthatjátok miért értékes a tartalom, ha követitek az itt felsorolt linkeket. Érdemes elgondolkozni, hogy az adott oldalakra a Ti tartalmatok hogyan kerülhetne ki. Ha nagyon jó a tartalom érdemes az oldal szerkesztőjének beajánlani, vagy saját magatok hozzászólni egy cikkhez és linkelni a saját oldalatokra ha van rá mód.

Szóval organikusan a tartalomggyártás, linképítés a nyerő formula, de idő kell az eredményhez. Én azt mondanám, hogy a fizetett hirdetéseket is érdemes futtatni az első pár hónapban, addig lehet tanulni és időközben a tartalomggyártás és linképítés révén javul az organikus elérés is. A weboldal egy hatástöbbszörő eszköz, de betett munka nélkül nem várhatjuk, hogy bármilyen eredményt is hozzon.

Sok sikert az építkezéshez!