A weboldal készítés folyamata lépésről lépésre


Egy jól megtervezett weboldal mögött sokkal több van, mint esztétikus design. Egy jó weboldal látogatókat hoz, segít megismerni a céget és a termékeket / szolgáltatásokat, támogatja a brand építést, az értékesítést és a marketing folyamatokat. Ahhoz, hogy egy weboldal az előbb felsorolt területeken jól teljesítsen, megfelelő tervezésre van szükség.

Az alábbiakban bemutatásra kerülő weboldal készítés lépések segítenek megérteni a teljes fejlesztés folyamatát, hogy mit miért teszünk és hogyan tudjuk elérni, hogy a végeredmény ne csak esztétikus, de a cég számára hasznos is legyen.

A weboldal készítés folyamatának megismerése segíti ügyfeleinket abban, hogy pontosan lássák mi fog történni és támogatni tudják munkánkat azzal, hogy az egyes folyamatokhoz biztosítják a szükséges információkat.

Lássuk tehát a weboldal készítés folyamatát lépésről-lépésre:

1. lépés – stratégiaalkotás

Ebben a részben leülünk az ügyféllel és megpróbáljuk megismerni az iparágat, amelyben a cég működik, megérteni a weboldal fejlesztés mögötti okokat, a weboldal célját és helyét az üzleti és marketing folyamatokban.

Fontos látnunk, hogy ha a weboldal elkészül, akkor milyen versenytársak mellett kell helyt állnia (konkurencia elemzés), milyen főbb kereső kifejezésekre kell jól teljesítenie (kulcsszóelemzés). Melyek azok a főbb tartalmi elemek és funkciók, amelyekre szükség van.

Meg kell ismernünk a célközönséget, akiknek a weboldal készül. Milyen nyelven beszélnek, mennyi idősek, milyen érdeklődési területeik vannak, hogyan szerzik az információt, milyen eszközt használnak. Mindez azért fontos, hogy kifejezetten a célközönség igényeire tudjuk az oldalt szabni.

Fontos látnunk, hogy a cégvezetésnek, illetve a marketing vezetőknek milyen elvárásaik vannak a weboldallal szemben, mik a korábbi weboldal hiányosságai, amelyeket javítani szeretnének.

Tudunk kell azt is, hogy a készülő weboldal szerepe pontosan mi lesz a marketing stratégiában. Brand-et épít, értékesíteni fog, szakértői szerepet növel, feiratkozókat gyűjt, kapcsolatot tart az ügyfelekkel, vagy csak egész egyszerűen bemutatja a céget és referenciáit. Ezek az információk kulcsfontosságúak a következő tervezés lépés előtt.

2. lépés – tervezés

Ebben a részben definiáljuk az oldal struktúrát, megtervezzük a menüszerkezetet. Ez segít annak feltérképezésében, hogy milyen típusú és mennyiségű anyagra lesz majd szükség a weboldal tartalommal való feltöltéséhez.

Ebben a részben döntjük el, jórész az ügyfél igények, a menüstruktúra és a funkcionalitástól függően, hogy milyen technológiát, milyen tartalomkezelő rendszert fogunk használni. Az utóbbi években a weben magasan a legnépszerűbb tartalomkezelő rendszer a WordPress. Az alaprendszer stabil és biztonságos és megfelelő kompetenciákkal rendelkező fejlesztő mellett professzionális weboldalak elkészítését teszi lehetővé. Az esetek többségében ezt szoktuk ügyfeleinknek javasolni.

A tervezés rész kimenete egy teendő lista, amely összeszedi, hogy pontosan milyen feltöltendő anyagokra lesz szükség a weboldalra. Minél összetettebb egy weboldal, annál több információra van szükség a feltöltéséhez. A bemutatkozás, szolgáltatás és termék leírások mellett nem szabad megfeledkezni az ügyfél ajánlások, tanúsítványok, blog cikkek, termék fotók, adatvédelmi nyilatkozat és jogi nyilatkozat elkészítéséről sem.

3. lépés – design

A weboldal összetettségétől függően a design önmagában több lépésből is állhat. Vannak olyan esetek, mikor határozott kérés, hogy a weboldal valamilyen kész sablon vagy annak módosított változat alapján készüljön. Míg más esetekben drótvázakkal majd azt követően egyedi grafikai tervekkel folytatjuk a munkát.

A lényeg az, hogy ebben a lépésben megszülessen a nyitólap valamint az aloldalak pontos grafikai terve, amely alapján már ügyfelünk is látni fogja, pontosan hogyan fog kinézni a weboldal.

A grafikai tervek olyan formátumban készülnek, ami még lehetővé teszi a viszonylag gyors változtatások elvégzését, ezért ebben a fázisban arra törekszünk, hogy a lehető legközelebb kerüljünk a végleges kinézethez. A követkő fejlesztés szakasz csak a jóváhagyott design tervek után kezdődik el.

4. lépés – fejlesztés

A kész és jóváhagyott weboldal grafikai tervekből ebben a fázisban egy működőképes, kattintható weboldal készül, amely mögött már egy modern tartalomkezelő rendszer lesz, lehetővé téve a szövegek, képek és egyéb anyagok feltöltését.

A programozási fázis végeztével a weboldal már reszponzív is lesz, lehetővé téve, hogy minden eszközön, mobilon és asztali gépen is maximális felhasználói élményt nyújtson.

A fejlesztés része az egyedi funkciók megvalósítása, valamint az oldal technikai keresőoptimalizálása, amely felkészíti a site-ot arra, hogy indulás után jó eséllyel pályázzon az előkelő Google helyezésekre.

5. lépés – tartalom feltöltés

A weboldal tartalomkezelő rendszere segítségével feltöltjük a végleges képeket és szövegeket az oldalra. A menüpontok, a blog, a hírek, a letölthető dokumentumok, a képgaléria, az ügyfél ajánlások és minden egyéb tartalom a helyére kerül.

6. lépés – tesztelés és site indítás

Ebben a fázisban teszteljük a weboldal működését, reszponzívitását a legnépszerűbb böngészőkben és a legnépszerűbb felbontásokon annak érdekében, hogy ne éles üzemben jöjjön ki ha hiba van.

Ha nem találunk hibát, akkor az ügyféllel közösen egyeztetett időpontban a weboldal élesítésre kerül, mostantól mindenki számára elérhető. Indítás előtt közvetlenül kivesszük az oldalból a Google tiltást, beállítjuk a Google Analytics és egyéb szükséges követőkódokat valamint a Google Search Console-t, amivel mérni tudjuk az oldal teljesítményét és hibamentességét.

7. lépés – üzemeltetés

A weboldal indítása után a munka nem fejeződik be. A mai modern oldalak rendszeres karbantartást, folyamatos üzemeltetést igényelnek. A tartalomkezelő rendszer frissítéseit el kell végezni, kisebb-nagyobb módosításokat kell elvégezni az oldalon annak érdekében, hogy folyamatosan biztonságos és megfelelően hatékony legyen.

Hogyan tovább?

Most 2019-ben, amikor már minden cégnek van weboldala és az iparágak erősebb szereplői megfelelő büdzsével is rendelkeznek a folyamatos online marketinghez, egy újonnan induló weboldal önmagában nem fogja tudni felvenni a versenyt a legjobbakkal. Folyamatos tartalomgyártásra, keresőoptimalizálásra, linképítésre, egy szóval online marketingre van szükség ahhoz, hogy az élvonalban legyünk. Cégünk ebben is segíteni tudja ügyfeleit, forduljon hozzánk bizalommal!

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!