Sikeres kulcsszókutatás: Az elmúlt évek változásai


A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás (SEO) egyik, ha nem a legfontosabb része. De sokan nem tudják, hogy ez nem kifejezetten csak a SEO-ra vonatkozik. 

A kulcsszókutatás bármely tartalomgyártás alapja, legyen szó közösségi médiáról, blogposztokról, YouTube videókról vagy épp podcastekről.

Miért?

Kulcsszókutatás gyorstalpaló

A Google a világ legnagyobb keresőmotorja, több, mint 90%-os piaci részesedéssel. Ez már majdnem monopólium szint.

Ez azért fontos, mert iszonyatos mennyiségű adattenger áll a rendelkezésére, hiszen mindenki rajtuk keresztül keres.

A kulcsszókutatással ezeket az adatokat szeretnénk megtalálni, pontosabban azt, hogy mire is keresnek rá a felhasználók – tehát mire kíváncsiak az emberek.

Hozzáférést kapunk a belső vágyaikhoz, félelmeikhez, problémáikhoz, kérdéseikhez.

Tehát a kulcsszókutatás jóval több, mint a keresőoptimalizálás. Sokkal inkább piackutatásnak tekinthető, és nagy változásokon ment keresztül az utóbbi években.

A sikeres kulcsszókutatás változásai az utóbbi években

Ahhoz, hogy erről beszélhessünk, először definiálnunk kell, mi számít sikeresnek.

Alapvetően azt szeretnénk elérni, hogy olyan szavakat és kifejezéseket találjunk, amire:

  • Magas a keresési mennyiség (tehát sok embert érdekel)
  • Alacsony a verseny (tehát minél kevesebb energiával érhetjük el az 1. helyet).

Erre a legkézenfekvőbb megoldást a Google saját kulcsszóelemző programja adta.

Google Keyword Planner

A Google Keyword Planner (GKP) egyenesen a medve barlangjából szállít nekünk adatokat, magától a Google-től.

Régebben ez volt a kulcsszókutatás alapja, hiszen ki ismerhetné jobban az adatokat, mint maga a keresőmotor?

Mára azonban ez megváltozott.

Bár a program ingyenes maradt, a Google teljesen a saját hirdetési rendszerére szabta, a Google Ads-hoz.

Ha például rákeresünk szerencsejáték témában az ötöslottóra, akkor ezt találjuk:

Sajnos a havi keresési mennyiségek már nem pontosak, a versenyt már a hirdetésekre mutatja és nem az organikus találatokra, és ami a legnagyobb hátránya, csak nagyon szorosan kapcsolódó kifejezéseket ad ki, amik magunktól is eszünkbe jutnak az esetek nagy részében.

Ennél idővel egyel jobb megoldást nyújtottak az ingyenes programok, amelyek a Google automatikus kulcsszójavaslatait elemzik ki nekünk.

Ha szeretnél mélyebben elmélyedni a kulcsszókutatás rejtelmeibe, javaslom, hogy vess egy pillantást a Google ingyenes képzésgyűjteményére, ahol kívülről-belülről megismerheted a keresőmotorok működését és így hatékonyabban tudod majd megcélzandó kulcsszavaidat is összeválogatni.
Skillshop Student Catalog

Ubersuggest

Az Ubersuggest és a hasonló programok tulajdonképpen azt csinálják, hogy a beírt keresőszóhoz mindig hozzá írnak egy betűt, és az így kapott javaslatokat gyűjtik ki nekünk.

Ezt láthatjuk a Google-ban, ha például a fogászat szóhoz (és témakörhöz) hozzáírunk egy “a” betűt. A Google elkezdi kiegészíteni a keresést, megpróbálja megtippelni, mire is gondolhattunk.

Az Ubersuggestben az összes ilyen kifejezést megkapjuk, és még egy lépéssel többet is:

  • Pontos keresési mennyiségeket
  • Valós SEO (organikus) nehézséget és versenyt
  • Jóval több kifejezést, mint amennyit a Google megmutat

Az előbb említett fogászati példánál maradva ezt kapjuk:

Ez már komoly fejlődést jelentett az utóbbi években a Google Keyword Plannerhez képest, azonban még mindig elég limitált volt, hiszen csak azokat a szavakat adta ki, amelyeket a Google használt az automatikus kiegészítésben.

Ekkor jöttek képbe a tökéletes megoldást nyújtó profi SEO eszközök, amelyek a mai napig a csúcsot jelentik.

A jéghegy csúcsa: Moz, Ahrefs, SEMrush

Ezek a szoftverek már évek óta a legjobbak a keresőoptimalizálás piacon, mert szinte mindent tudnak, amire egy tartalomgyártással foglalkozó szakembernek szüksége lehet.

Nem csak a Google-ből kiszedett kifejezéseket, hanem ehhez szorosan vagy lazán kapcsolódó több száz más kulcsszót is kiadnak minden egyes kifejezéshez.

A keresési mennyiségeket szinte tű pontosan megmutatják.

Bármely oldalról elemzéseket mutatnak, hogy mely aloldalak, kifejezések hozzák a legjobb számokat.

Tehát röviden: Kimaxolják a piackutatás szinte minden részét.

Sajnos ennek ára van. Míg az első 2 szoftver, amit említettünk (GKP, Ubersuggest) teljesen ingyenesek, addig a profi eszközök fizetősek.

Érdemes azonban kipróbálni a próbaidőszakot mindnél, mert ez nagyon kedvező áron, vagy akár ingyen ad betekintést a program működésébe, és ez után könnyen eldönthető, hogy megéri-e a pénzt, amit elkérnek.

Ugyanis már kicsi, induló oldalak esetében is találsz hasznos infokat benne. Ilyen a Sikermánia weboldala, ami nemrég indult csak, de máris rengeteg kulcsszóra kezdett el feljönni a Google találati oldalain a top 30-40 kifejezés közé meditáció, motiváció, jóga témakörben.

Ezt pedig az Ahrefsben jól lehet láni. Az Ahrefs a Google-hez hasonlóan kiváló tananyaggal rendelkezik eszközeinek megismeréséhez, amivel rövid időn belül kulcsszókutatási szakértőt faraghatsz magadból.
https://ahrefs.com/academy

Összefoglalás

A kulcsszókutatás nem csak a SEO-ról szól, sokkal inkább a piackutatásról.

Komoly átalakulásokon ment keresztül az utóbbi években, aminek során eljutott oda, hogy ma már szinte bármilyen adatot és kifejezést meg tud mutatni, ha tudjuk, hol keressük!

Ingyenes projekttérképünkkel
BIZTOSÍTJUK A KÖZÖS NEVEZŐT


150+ oldalnyi, ingyenes útmutató
weboldalad eredményességének felpörgetéséhez, interaktív formában az Online Gyorsítósáv könyv anyagából.

Az eredményes online vállalkozások térképe, ami mindig mutatja majd, hogy weboldalad adott életszakaszában milyen feladatok várnak rád!

BESZÉLJÜNK RÓLA
hogyan tudnánk neked segíteni


Felkeltettük érdeklődésed? Írj egy pár sort projektedről, és elmondjuk, miben fejlődhet szerintünk a branded, weboldalad, hogyan hagyhatod magad mögött végre a konkurenseidet és milyen megoldásokkal válhatsz piacvezetővé.

    *Ha szeretnéd, hogy telefonon is fel tudjuk veled venni a kapcsolatot vagy visszahívást szeretnél, kérjük add meg telefonszámodat is!

    Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat!