Árnyék tölcsér – rejtett értékesítési útvonal az elúszó vásárlások ellen

Ha online vállalkozást vezetsz, valószínűleg már találkoztál az értékesítési tölcsér fogalmával. Ez az a folyamat, amely végigvezeti a potenciális vásárlókat a tudatosság szintjétől egészen a vásárlásig.

De mi a helyzet a rejtett értékesítési útvonallal, amit a szakmában a „shadow funnel”, azaz „árnyék” értékesítési tölcsér elnevezést kapta? Ez az a jelenség, amikor a látogatók elhagyják az eredeti értékesítési folyamatodat – ami bizony komoly hatással lehet a bevételeidre.

Hogyan is néz ki pontosan ez a rejtett értékesítési útvonal?

Az alap értékesítési tölcsér rendszerint csak a látogatók egy kis százalékát alakítja át vásárlóvá az első körben. Például egy online kurzus esetén előfordulhat, hogy a webinar résztvevőinek csupán 4%-a válik vevővé.

De mi történik a maradék 96%-kal, akik nem vásárolnak? Gyakran tovább kutatnak, mielőtt döntést hoznának. Ez általában azt jelenti, hogy véleményeket/értékeléseket keresnek, utánanéznek a cégnek vagy a terméknek, és próbálják megerősíteni magukban az ajánlat hitelességét.

Ez a rejtett értékesítési útvonal az úgynevezett „shadow funnel”, amely angol elnevezéséhez hűen a legtöbb vállalkozás számára az árnyékban (shadow) marad. A probléma az, hogy ha nem Te irányítod, mit találnak a potenciális vásárlók ebben a kutatási szakaszban, akkor könnyen végleg elveszítheted őket.

Hogyan befolyásolja a bevételt?

Képzeld el, hogy valaki részt vesz a webináriumodon, de nem vásárol azonnal. Megkeresi a kurzusod nevét a Google-ben, és szerencsétlenségedre pont az egyetlen negatív véleménybe botlik bele. Ez megingathatja a bizalmát, és végül úgy dönthet, nem vásárol tőled.

Ezzel szemben, ha a rejtett értékesítési útvonalon képes vagy felerősíteni a bizalmat – például véleményekkel, esettanulmányokkal, bemutatóvideókkal –, az segíthet meggyőzni őket, hogy végül rákattintsanak a vásárlás gombra.

Ha kihagyod, vagy nem optimalizálod ezt a tölcsért, akkor akár 30-50%-nyi potenciális bevételt is elveszíthetsz. Viszont ha megfelelő stratégiát alkalmazol, jelentős mértékben redukálhatod az elveszett vásárlásokat.

A rejtett értékesítési útvonal kiaknázása

Szeretnéd megtudni, hogy miként használhatod ki a shadow funnelben rejlő lehetőségeket? A megoldás egy úgynevezett „funnel hub”, azaz a weboldalad értékesítési központtá alakítása.

A funnel hub nem egy hagyományos weboldal: kifejezetten arra van tervezve, hogy egyfajta csomópontként üzemelve bizalmat építsen, és megválaszolja a vásárlók kérdéseit a kutatási szakaszban. Ez a fő értékesítési tölcsére(i)d kiterjesztéseként működik, és visszavezeti a látogatókat a vásárlási folyamatba.

Egy jól felépített funnel hub lehetővé teszi, hogy Te irányítsd, milyen üzenetekkel találkoznak a potenciális vásárlók ebben a kritikus szakaszban. Az eredmény? Több konvertált érdeklődő és olyan bevételek, amelyek korábban kicsúsztak a markodból.

Ha a shadow funnel stratégia segítségével feltárod a rejtett értékesítési útvonalban rejtőző lehetőségeket, és egy funnel hub segítségével optimalizálod a bizalomnövelési folyamatot, az gyökeresen megváltoztathatja a vállalkozásod növekedését.

Ne hagyd, hogy a potenciális eladások elvesszenek az internet „zajában” amikor lehetőséged van kitáblázni a vásárláshoz vezető teljes utat!

DX Labz