Hogyan dupláztuk meg az online értékesítés királyának eredményeit 24 óra alatt?

Az online értékesítés világa tele van hangzatos ígéretekkel. A legtöbb vállalkozó hosszú hónapokat – gyakran éveket – tölt el azzal, hogy rátaláljon arra a módszerre, amely valóban működik.

Vannak azonban olyan szakértők, akiktől mindig bizalommal tanulhatunk, mint például a ClickFunnels (a legnépszerűbb értékesítési oldal építő szoftver) alapítója, az értékesítési oldalak „koronázatlan királya”, Russell Brunson.

A nagy kihívás

2023 novemberében egy olyan megmérettetés zajlott, amely felkavarta az iparág állóvizét.

A ClickFunnels szervezésében elstartolt a Funnel Games verseny, az értékesítési oldal készítő szakemberek „olimpiája”. Ez példa nélküli lehetőség volt, hogy az online értékesítési szakértők ne csak a vásárlók figyelméért versenyezzenek, hanem egymással is összemérjék a tudásukat.

A lehetetlen küldetés

És jött még egy csavar: nem csupán egymással kellett megmérkőzni, hanem Russell legjobban teljesítő értékesítési tölcsérét kellett megpróbálni túlszárnyalni feliratkozási konverziókban (adott forgalomra jutó feliratkozások aránya), mindössze 24 órán belül, valós forgalom mellett mérve.

funnel games - értékesítési tölcsérek csatája

Több mint 80 versenyző – egyéni indulók és ügynökségek – vágott bele a kihívásba, hogy szembemenjen az esélyekkel és megpróbálja a lehetetlent. Hiszen gondoljunk csak bele: mekkora az esélye annak, hogy valaki mindössze 24 óra alatt übereli az értékesítési oldalak királyát?

A versenyben több ügynökség mellett a mi mentoraink, az Agency Coach alapítói, Mike Schmidt és AJ Rivera is indultak, akik meghívtak minket, hogy csatlakozzunk csapatukhoz.

meghívó az értékesítési tölcsérek játékába

Mike és AJ neve nem ismeretlen a értékesítési oldalak világában: többszörös 2 Comma Club Award ($1 milló dollár egyetlen funnelből) nyertesek, és rendszeresen előadnak a Funnel Hacking Live eseményeken. Ők a „funnel hub” (értékesítési központként funkcionáló weboldal) koncepció megalkotói, amely gyökeresen átalakította a weboldalak építésének módját a külföldi piacon. Sőt, szoros együttműködést alakítottak ki Russell Brunsonnal is, aki azóta is az ő keretrendszerüket ajánlja minden online vállalkozás alapjául.

Hogyan nyitott utat a „jó diák” szerepkör a szakma élvonalába?

A versenyt megelőzően, már több mint 100 ügyféllel dolgoztunk Magyarországon, de a jövőbe tekintve nemzetközi szinten is szerettük volna megvetni a lábunkat, ezért 2022-ben intenzív fejlesztésbe és nemzetközi kapcsolatok építésébe kezdtünk.

Rengeteget fektettünk abba, hogy a legjobbak legyünk az értékesítési oldalak építésében és versenyképesek lehessünk más külföldi ügynökségekkel szemben is.

A téma mélységét látva úgy gondoltuk, hogy segítenünk kell a vállalkozóknak könnyebb belépést biztosítani az értékesítési oldalak világába, hiszen nem mindenki engedheti meg magának, hogy több ezer dollárt költsön képzésekre és a megfelelő sikerpéldák megtalálására.

Az ötletünk az volt, hogy mi lehetnénk az értékesítési oldal iparág központi navigációs pontja, ezért létrehoztuk a Funnel Expert (Tölcsér Szakértő) nevű, az értékesítési oldalak wikipédiájának szánt oldalunkat.

értékesítési tölcsérek adatbázisa

Ez a világ legnagyobb online adatbázisa az értékesítési oldalakról, ahol összegyűjtöttük mindazon szakértők oldalait, akik már dollármilliókat kerestek az online tér biztosította lehetőségek révén. Az adatbázis segítségével bárki könnyedén megtalálhatja a megfelelő stratégiákat, amelyeket modellezhet, még akkor is, ha újonc az iparágban.

Annyira izgatottak voltunk, hogy megosztottuk munkánkat Mike-kal és AJ-vel a mentorálások során, és megmutattuk nekik, milyen egyéb innovatív fejlesztéseken dolgoztunk az ügynökségünkön belül. Ez biztosította számunkra a lehetőséget, hogy csatlakozzunk hozzájuk, és bizonyíthassuk, mire vagyunk képesek.

A kevesebb néha több

A Funnel Games elindult, és kiderült, hogy a kihívás középpontjában Russell Brunson legjobban teljesítő Magnetic Marketing értékesítési oldalának túlszárnyalása állt.

Russell minden idők egyik legnagyobb online marketingese, és mindössze 24 óránk volt arra, hogy egy a jelenlegitől is jobb verziót alkossunk. Ez az oldal már így is átlagosan 300 dollár értékű termékeket adott el azok számára, akik regisztráltak – tehát az elvárások nagyon magasak voltak.

Szerencsére az előző évben magam is több mint 1000 dollárt költöttem ebben a tölcsérben, így jól ismertem az alkalmazott értékesítési fogásokat. Eljött az idő, hogy gyakorlatba ültessem, amit tőle tanultam, és megnézzük, van-e bennünk elég, hogy legyőzzük Russellt a versenyben.

Mike-kal és AJ-vel közösen terveztük meg a stratégiát. Együtt vázoltuk fel az újradolgozott tartalmat, csapatunknak pedig 12 órája volt, hogy a designon dolgozzon, tovább optimalizálja a konverziókat, és hozzáadja a saját ötleteit.

Alig néhány óra alvás után nekiláttunk a tervezésnek és az építésnek a csapattal, hogy alaposan megvizsgáljuk Russell eredeti értékesítési oldalát, és kiderítsük, min lehetne még javítani.

a legyőzendő értékesítési tölcsér

Miután elkészült az első verzió, kaptunk további 24 órát, hogy optimalizáljuk az oldalt. Ekkor a verseny új szakaszba lépett: valós, fizetett forgalmat irányítottak ezekre az oldalakra, és eljött az idő, hogy kiderüljön, hogyan teljesítünk Russell Brunson saját oldalával szemben a valós konverziók terén.

A mi különleges megközelítésünk az egyszerűsítésre épült: világosabbá tettük a felhasználói utat, és a kulcsfontosságú vizuális elemeket kiemeltük, hogy egyértelműen bemutassuk, mit kapnak a látogatók, és pontosan mit kell tenniük. A már meglévő márkaelemeket is beépítettük, hogy bizalmat építsünk, valamint az oldal középpontjába a központi karaktert állítottuk, hogy személyesebb kapcsolatot teremtsünk. Az ajánlat mögött egy nagyszerű történet állt, és azt szerettük volna, hogy már az oldal elején felkeltsük az érdeklődést, apró utalásokkal rávezetve az oldalra érkezőket, hogy kíváncsiak legyenek a részletekre.

A felhasználói élménytervezés során szerzett tapasztalatainkat is hasznosítottuk: kiemelten kezeltük az információk fontossági sorrendjét, hangsúlyosabbá tettük a kulcsmondatokat, és hitelességet adtunk az ajánlatnak azáltal, hogy beépítettük a vállalkozók és sikeres szakemberek véleményeit. Így mindenki találhatott legalább egy olyan visszajelzést, amivel könnyen azonosulhatott.

A saját adatbázisunk is nagy segítségünkre volt: kikerestük a releváns értékesítési oldalakat, amelyek hasonlóak voltak ahhoz, amin dolgoztunk, és rengeteg új ötletet merítettünk belőlük. Emellett felhasználtuk az általunk fejlesztett AI-alapú értékesítési oldal-elemző szoftvert is, amely lehetővé tette, hogy részleteiben elemezzük az oldal szöveges és vizuális élményét, feltárjuk az esetleges konverziós gyenge pontokat, és ezeket célzott módon kijavítsuk, amikor megalkottuk a saját, egyedi verziónkat.

értékesítési tölcsér javítások

Hibás promóvideó: bukás már a rajtvonalnál?

Sajnos technikai problémák nehezítették a helyzetünket. Az oldal központi eleme egy értékesítési videó volt, amelyet úgy döntöttünk, hogy feliratozunk, de az ártalmatlannak tűnő döntés, hogy a videót YouTubera töltjük fel, azt eredményezte, hogy a hang nem volt hallható szerzői jogi blokkolás miatt. Ezzel úgy tűnt győzelmi esélyeink már az indulás előtt elszálltak.

Hihetetlen módon azonban így is bekerültünk a legjobb tíz közé, majd a legjobb négy közé, végül pedig a top kettőbe – egy olyan oldallal, amelyben még mindig egy hibás videó szerepelt. Ráadásul az egészet mindössze 24 óra alatt készítettük el, és rengeteg optimalizálási lehetőség maradt még kiaknázatlanul az idő rövidsége miatt. Őszintén szólva, az oldal még csak 50-60%-ban volt optimalizálva, és mégis a második helyig jutott.


Amikor megtudtuk, hogy az utolsó 24 órában – ahol már az összesített győzelemért harcoltunk egyéni kategóriában induló versenytársunkkal szemben – lehetőségünk lesz egy továbbfejlesztett oldal benyújtására, minden energiánkat beleadtuk. Bár alig aludtunk, az utolsó pillanatig dolgoztunk, hogy kihozzuk a maximumot a lehetőségekből, és végre kijavítottuk a videót is.

Amikor eljött az utolsó óra, benyújtottuk az új verziót, bízva abban, hogy ezzel megszerezhetjük az összesített első helyet. Már így is szoros verseny zajlott a mi hibás verziónk és a legjobban teljesítő között, és ekkorra már majdnem megdupláztuk Russell Brunson oldalának addigi konverziós arányát.

Úgy gondoltam, hogy a hang nélküli videó óriási negatív hatással volt a konverziónkra, és biztos voltam benne, hogy a javított verzió sokkal jobban fog teljesíteni. Sajnos azonban a kimerültség miatt az utolsó pillanatban nem vettem észre, hogy technikai probléma miatt a frissített értékesítési oldalunk nem működött megfelelően, így az eredményeinket továbbra is a régi, hibás verzió alapján mérték.

Dacolva az esélyekkel: a Funnel Hub módszer és a rejtett aduász

Innentől már csak a konverziók „istenein” múlott, ki nyeri a versenyt. Bár végül a második helyen végeztünk, a hibás videót tartalmazó megoldásunkkal is szoros küzdelmet vívtunk az első helyért, ráadásul a további optimalizációk nélkül. Ennek ellenére elnyertük a legjobb ügynökség címet az első Funnel Games versenyen, és a DX Labz méginkább a reflektorfénybe került. Interjút is készítettek velünk a megközelítésünkről, így összességében nagyon elégedettek vagyunk az eredményekkel.

A csapatunk a sikert a funnel hub (értékesítési központ) formulának tulajdonítja, amely Mike és AJ találmánya. Ez az egyszerűségre, az ügyfelek számára érthető és hiteles visszajelzésekre, a világos felhasználói útra és egy vonzó, központi karakterre épít. Az eredmények minket igazoltak: az információs túlterheltség korában egyre nagyobb az igény az egyszerűségre.

Egy másik kulcsfontosságú tényező, amely hozzájárult a csapat sikeréhez, a saját AI szoftverünk, a Funnelhacker Tools eszközkészlet volt. Ez az innovatív megoldás lehetővé teszi, hogy bárki pillanatok alatt visszafejtsen bármilyen értékesítési tölcsért mesterséges intelligencia használatával. Az eszköz segítségével sikerült beazonosítani a további javítási lehetőségeket Russell oldalán, és így a lehető legtöbbet kihozni belőle a konverziók tekintetében.

Tudjuk, hogy az új verziónkkal még jobban teljesíthettünk volna, de már így is hatalmas elismerést jelent, amit elértünk.

A verseny csak a kezdet volt. Most már tudjuk: képesek vagyunk világszínvonalú értékesítési oldalakat – és versenybe szállni a legnagyobb nevekkel.

És az utunk java még hátravan… 😉

DX Labz