Szamos-Ker webdizájn

Ha nem megfelelően tálalod, a legérdekesebb tartalom sem talál célba! – az ütős webdizájn 5 lépése


A Szamos-Ker Kft.-vel közös projektünk kezdete remek példája annak, hogy a jólcsengő ígéreteket és nagy szavakat bizony alá is kell támasztanod, ha olyan remek ügyfelekre szeretnél szert tenni, mint a gacsályi székhelyű, gyümölcs és zöldség kereskedésével foglalkozó vállalkozás. 

 

Esetükben ugyanis a weblapunkon leírtak mellett, az egyik hozzájuk igen hasonló területen tevékénykedő ügyfelünkkel, az Édesburgonya.bio-val folytatott több éves munkánk eredményei győzték meg Őket végleg arról, hogy mi leszünk a tökéletes választás számukra.

A Szamos-Ker Kft. több, mint negyed évszázadra visszatekintő sikeres működése, valamint gazdaságuk kiváló minőségű, bő választékot biztosító és széles körben ismert termékpalettája szinte magáért beszél. Így a tervezési fázist megelőző lépések során egyszerű dolgunk volt.

Viszont, ahogy arra a cím is utal, a legértékesebb információ is elveszhet, a legjobb termék is elbukhat, ha hanyag módon prezentálják. Természetesen nálunk ez nem opció!

A konkurencia- és kulcsszóelemzés végeztével, az egyes szöveges blokkok és tartalmuk véglegesítése után a projektben kiemelt szerepet betöltő webdizájn került a porondra. 

Lássuk, milyen szempontok alapján igyekeztünk a maximumot kihozni belőle!

 

1) A webdizájn fő színeinek meghatározása

Az oldal színsémájának megálmodásakor két fontos szempontot tartottunk szem előtt. A megrendelő szerette volna, hogy a hazai termék, a magyar zöldségek és gyümölcsök fontossága hangsúlyos legyen a megjelenésben is. Így az első szempont a magyar lobogó színeinek szembetűnő, mégis szofisztikált felhasználása volt. Ezt követően olyan színeket kerestünk a piros-fehér-zöld mellé, melyek segítségével a weboldal arculata a termékekre jellemző frissességet sugároz. Ennek megfelelően a gazdaságban is megcsodálható, természetes színekkel egészítettük ki az alapkoncepciót.

 

2) Specifikus sablonok megalkotása

Helyenként szerettük volna térbe emelni a megjelenítendő tartalmat, hogy azok jól elkülönüljenek, kiemelkedjenek a weboldalból. Ehhez a webdizájn megalkotásakor olyan mintázatokat hoztunk létre, mint például az egyedi kártyák, melyeket a fő termékkategóriák megjelenítésére is használtunk.

 

3) Tipográfia

A betűkészlet kiválasztásánál az elsődleges szempont, hogy az olvasó szemének minél könnyebb, pihentetőbb legyen az adott szöveg olvasása. Egy igazán alapos dizájner azonban arra is figyel, hogy a választott betűtípus hűen tükrözze a weboldal által bemutatott tartalmat. Ennélfogva a Szamos-Ker Kft. esetében klasszikus és egyben időtlen hatást keltő betűtípusokkal dolgoztunk, hiszen ezek a jellemzők az általuk kínált termékről is elmondhatóak.

 

4) Harmónia

Többek közt a vállalkozáshoz szorosan kötödő természettel kapcsolatos vonatkozása miatt is szerettük volna, ha a webdizájn harmóniát sugall. Az áttetsző színhátterek és a tökéletes harmóniát sugárzó képek mindig friss és kellemes megjelenést biztosítanak, és egyben lágyítják az egyes blokkok megjelenését is.

 

5) Benyomás

Az egyik legnagyobb kihívást az jelentette számunkra, hogy két, egymással csaknem ellentétesnek mondható tulajdonságot tudjunk megjeleníteni egy tartalmi blokkon belül. Ezt egy általunk “ötvözött benyomás” névre keresztelt módszerrel sikerült megvalósítani.

A megoldás lényege, hogy míg a címrendszer megjelenésével klasszikus benyomást keltünk, a fennmaradó tartalmat modern elemek (például infografikák, egyedi dizájnelemek) felhasználásával készítjük el. Ennek köszönhetően a két stílus jegyei ízléses módon találkozhatnak akár egy blokkon belül is.

 

5 pont, amelyek mindegyike kulcsfontosságú szerepet tölt be nem csak a Szamos-Ker Kft., hanem minden új vagy megújuló weboldal létrejöttének sikerében. Egy egyedi webdizájn megalkotása természetesen minden esetben más és tartogathat váratlan feladatokat, de stabil alapokra építkezve mindig egyszerűbb a dolgunk!

Ezzel nagyjából félúton járt a weboldal a sikeres üzemelés felé vezető útján, hiszen ekkor hátravolt még a kódolási, tesztelési, fejlesztési, karbantartási és persze a marketing jellegű feladatok jórésze is.

Mivel ez a cikk a webdizájn rejtelmeibe tekint be, nem szeretném most ellopni ettől a rivaldafényt. A komplett folyamat sikerességéről azonban egyszerűen meggyőződhetsz, ha ellátogatsz a https://szamoskerkft.hu/ oldalra.

Ha szeretnéd, hogy a Te vállalkozásod sem csak a saját fejedben mutasson 100%-os képet magáról, keress minket bátran!